Ha már a Tesla foglalt volt, a tulajdonosok meghúzták a váratlant. Ez a Nikola Motor Company.
Mit csinál az ember, ha elektromos autókat gyártó céget akar alapítani? Olyan nevet választ, ami könnyen megjegyezhet, emellett pedig egyértelműen jelzi, mivel foglalkozik a vállalat. Így választhatta anno Tesla nevét Elon Musk, és mint látjuk, eléggé bejött neki a dolog. Persze ehhez kellettek a termékek is, de azért valljuk be: indításnak nagyon is jó volt a névválasztás.
Na és mit csinál az ember, ha úgy akar ilyen céget alapítani, hogy a sokat mondó Tesla név már foglalt? Nem esik kétségbe, hanem fogja Tesla keresztnevét, és azt adja a cégének. Valahogy így szülhetett meg tavaly az amerikai Utahban a Nikola Motor Company, ami – milyen meglepő – szintén az elektromos autók gyártására akar fókuszálni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e9fdc983-c4d2-43f9-95bf-79f26c810242.jpg)
Ahhoz képest, hogy 2015-ben alapították, a cégről eddig nem sokat lehetett hallani. Olyannyira nem, hogy alig több mint egy hete, május elején indították el a Facebook-oldalukat, jelenlegi pedig alig több mint 30 lájkolójuk van.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2be50907-3578-4f80-81e0-b46593ce852e.jpg)
A Nikola viszont csak most indult el a világhírnév felé, a cég ugyanis két olyan koncepcióval jelentkezett, ami akár még ígéretes is lehet. Az egyik a terepbuggy-nak tűnő Nikola Zero, ami a tervek szerint 200 km megtételére lesz képes egyetlen feltöltéssel. Az igazán izgalmas fejlesztésnek azonban a másik gép, a Nikola One ígérkezik.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2d9cc019-20e7-4dbe-9fab-c893af545f6d.jpg)
A gép tulajdonképpen egy nyergesvontató, ami azon kívül, hogy milyen technológiai újdonságokat ígér, eszetlenül jól néz ki. A specifikációkat tekintve kicsit olyan, mintha egy scifiből lépett volna elő: a hozzá fejlesztett gázturbina segítségével a 320 kWh-s akkumulátorcsomaggal 1900+ km-es hatótávolságot ígér, ami azért igen komolynak hangzik. A leendő vásárlók választhatnak majd, hogy a turbina milyen üzemanyaggal működjön.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/57629fa7-4cf5-463d-b2e1-cf14f693a026.jpg)
A beltérből természetesen nem hiányozhat az érintőképernyő sem, amit a Tesla fejlesztéseihez hasonlóan helyeztek el, és tulajdonképpen ezen keresztül lehet minden fontos funkciót használni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/476c531e-e520-47c8-90c0-f66d047365a8.jpg)
Más kérdés, hogy azért az árért, amit kérnek érte, hányan fogják megvenni. A Zero 42 ezer, a One pedig 375 ezer dollár lesz, vagyis átszámítva 12,1 millió és 108,7 millió forintot kellene fizetni érte. A cég honlapján már le lehet foglalni a járműveket: előbbiért 750, utóbbiért 1500 dollárt (217 ezer - 435 ezer) forintot kell letenni az asztalra.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0e9f5b0b-adee-4b50-9909-582ec0aac3a1.jpg)
Nos, a magunk részéről csak remélni tudjuk, hogy a Nikola jó nagyra nő, hogy aztán vagy a Tesla vegye meg őket, vagy fordítva. Már csak azért is, hogy végül létrejöjjön a Nikola-Tesla Motor Company.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.