Soha nem volt még olyan erős első negyedéve az olaszoknak, mint 2016-ban.
El sem tudjuk képzelni, mekkora lehet az öröm most a részvényesek körében, a Ferrari ugyanis bejelentette: minden eddiginél erősebb negyedévvel nyitott 2016-ban. Az olasz cég alig több mint fél évvel ezelőtt, 2015 októberében lépett tőzsdére, így áldhatja az eszét mindenki, aki eddig lecsapott a részvényekre.
A jelentés szerint a sikert a 488 GTB-nek – amivel a Budapesten élő Josh Cartu is meglepte magát –, valamint a 670 lóerős, nyitható tetős szépségnek, a 488 Spidernek köszönheti. A két modell is hozzájárult ahhoz, hogy a Ferrari világszerte összesen 1882 darab szuperautót adott el az év első három hónapjában, ami 2015 azonos időszakához képest (1635 darab) 15 százalékos növekedést jelent.
A legjobban az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet, Afrika) teljesített, itt 950 jármű talált gazdára, ami 24 százalékkal több a tavaly 765 darabos teljesítésnél. Az amerikai kontinensre összesen 523 darabot szállítottak, ez 2 százalékkal jobb eredmény, mint ami 2015-ben volt (515 db). A vásárlásba Kína is belehúzott, ott 156 sportautót adtak el, ami 16 százalékkal jobb a tavalyi 134-nél. A maradék 253 autót Japán, Ausztrália, Szingapúr, Indonézia és Dél-Korea közösen szippantotta fel, ami 14 százalékos növekedést eredményezett 2015 első negyedévéhez képest.
A legjobban a Ferrari V8-as modelljei mentek, 21 százalékkal többet adtak el belőle, mint tavaly ilyenkor. A V12-es motorral szerelt Ferrarik azonban kevésbé voltak kelendőek, ott 6 százalékos csökkenésről számoltak be az olaszok.
A cég nettó árbevétele a tavalyi 621 millió euróról (kb. 192,5 milliárd forint) 675 millió euróra, vagyis nagyjából 209,2 milliárd forintra nőtt. Mindez azt is jelenti, hogy a cég nettó nyeresége 2016 első három hónapjában 78 millió euró, azaz körülbelül 24,2 milliárd forint volt, ami 19 százalékkal jobb a tavalyi eredménynél.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.