Több millió autós menetadatait gyűjtötte össze és összesítette az Inrix, melyből kiderül, 2015-ben mely városokban volt a legrosszabb a közlekedés.
A nagyvárosok velejárója, hogy minél többen laknak bennük, annál nehezebb a közlekedésük. Sokan nemcsak azért veszik elő a járművet, mert arra valóban szükségük van, hanem azért, mert ezt gondolják a legkényelmesebb közlekedési eszköznek, ahol pedig tömegek gondolkodnak ugyanígy, ott biztos, hogy káoszba – de legalábbis dugóba – fullad az utazás. Hogy a jövőben az okosvárosok elterjedésével ilyesmi ne fordulhasson elő, az Inrix nevű amerikai cég 2014 óta világszerte 40 ország közlekedési szokásait monitorozza. A 2004-ben alapított vállalat mára a világ legnagyobb közlekedési hálózatává nőtte ki magát, ami 275 millió autót, okostelefont, kamerát és egyéb érzékelőt foglal magába, ezek adataiból készíti el felméréseit.
Az amerikai cég a napokban összeállította, melyek azok a városok, amelyeket ebből a szempontból érdemes messziről elkerülni. A felhasználók adatait összesítve kiderült, Európában 2015-ben a londoniak jártak a legrosszabbul, ők – pontosabban azok, akik az elővárosi közlekedésben vettek részt – egy év alatt átlagosan 101 órát, vagyis több mint 4 napot ültek dugóban. A második helyezett Stuttgart lett (73 óra), majd a harmadik és negyedik helyen Antwerpen és Köln végzett 71 órával.
A 10-es lista az alábbiak szerint alakult:
1. London, elővárosi közlekedés, Anglia – 101 óra
2. Stuttgart, Németország – 73
3. Antwerpen, Belgium – 71
4. Köln, Németország – 71
5. Brüsszel, Belgium – 70
6. Moszkva, Oroszország – 57
7. Karlsruhe, Németország – 54
8. München, Németország – 53
9. Utrecht, Hollandia – 53
10. Milánó, Olaszország – 52
Az Inrix megnézte, ezek alapján hogyan alakul az európai országok top 10-es listája:
1. Belgium – 44 óra
2. Hollandia – 39
3. Németország – 38
4. Luxemburg – 33
5. Svájc – 30
6. Egyesült Királyság – 30
7. Franciaország – 28
8. Ausztria – 25
9. Írország – 25
10. Olaszország – 19
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.