Autó hvg.hu 2016. február. 29. 19:40

Megérkezett a Bugatti Chiron. De lesz-e akkora király, mint a Veyron?

Akárcsak tíz éve a Veyron bemutatkozásakor, megállt az élet a Genfi Autószalonon: bemutatkozott a Bugatti Chiron. Bár sokáig arról szóltak a hírek, hibrid lesz az újdonság, de ezt úgy tűnik, végül elvetették.

Az elmúlt időszakban már annyiféle információ keringett a Bugatti Veyron utódjáról, hogy a médiafelhajtás garantált volt az új hiperautó megjelenésre. Még a nevét sem igazolta vissza sokáig a cég, aztán eldőlt, az ígért 1500 lóerős csodaautót, az egykori Forma–1-es pilóta, Louis Chiron után nevezik el.

A legutóbbi konkrétum, a tavalyi Frankfurti Autószalonon egy Vision Gran Turismo koncepció bemutatása volt, amely egy rendkívül erős, Veyronhoz képest nagyon átdolgozott Chiront mutatott, amely méltán lett volna a mai szuperautók – a McLaren P1, a Ferrari LaFerrari és Porsche 918 Spyder – feletti lépcsőfok.

A végeredmény külsőségekben és talán a hajtásláncot tekintve sem lett olyan forradalmi, mint vártuk, de a Chiron elmondhatja magáról, hogy a jelenlegi legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású jármű. Még akkor is, ha ez a „sorozat” 500 példányt jelent összesen. A Bugatti Chiron teljesítménye egész pontosan 1500 lóerő, amellyel 2,5 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/órás sebességet, annak ellenére, hogy 1995 kilogramm a jármű súlya. A végsebessége pedig 420 km/h.

Bugatti

A bődületes teljesítményt egyébként a Veyronban használt 8.0 literes, négy darab turbófeltöltővel lélegeztetett W16-os erőforrás továbbfejlesztett változata, állítólag jelentéktelen mértékben azonos alkatrészekkel, mint az elődé volt. A közel 500 lóerővel nagyobb teljesítmény leginkább a karbonszálas szívósornak, az átdolgozott befecskendezési-rendszernek – 32 injektorból áll –, a nagyobb és erősebb turbóknak, az áttervezett töltőlevegőhűtő-rendszernek és az új titán kipufogó-egységnek köszönhető.

Az elmúlt 10 év turbótechnikája is alapos fejlődésen ment át, így a Chiron is kétfázisú feltöltéssel üzemelő motort kapott, amelyben két turbó alacsony fordulaton is üzemel, míg a másik kettő 3800-as fordulatszám felett kezdi el tolni a levegőt igazán a motorba. De átdolgozták a néhai Veyron hétfokozatú duplakuplungos váltóját is, valamint az összkerékhajtási rendszert is.

Bugatti

Érdekesség, hogy végsebességből is kétféle van a Chironban. Az egyik a 380 km/h-s tempó, amikor az elektronika beavatkozik, de hagytak egy úgynevezett „top-speed mode-ot” is, amellyel a Chiron megfutja a 420-as tempóját, amellyel 11 km/h-val gyorsabb, mint az alap Veyron volt.

A Chiron ára 2,4 millió euróról indul majd és összesen 500 példány fog belőle készülni, amiből 130 darabot már előrendelésben értékesíttek.

Az összességében nem kérdés, hogy a Chiron is méltó lesz az Ettore Bugatti által alapított márka legendájához, aki olasz nemzetisége ellenére Franciaországban alapított gyárat és 1910 és a második világháború kezdete, 1939 között Molsheimben összesen 8000 luxuslimuzint gyártott.

Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti

Ha szeretne értesülni a Genfi Autószalon eseményeiről, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.