Autóvisszahívást hirdetett a Renault, miután vizsgálatok szerint egyes autói a laborban végzett tesztüzemhez képest magasabb károsanyag-kibocsátással üzemelnek.
A Renault autógyár 15 ezer új gépkocsit hív vissza károsanyag-kibocsátási módosítások miatt – írja a BBC. Azt követően döntöttek így, hogy vizsgálatok szerint egyes Renault-gépkocsik esetében a károsanyag-kibocsátási értékek túl magasak. A francia kormány közlése szerint a Renault azt vállalta, hogy a 15 ezer visszahívott autót ellenőrzi, és úgy állítja be a szűrőrendszert, hogy akkor is megfelelően működjön, amikor nagyon meleg van, vagy 17 fok alá süllyed a hőmérséklet.
Az elmúlt héten a Renault három telephelyén is házkutatást tartott a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalás ellenes hivatal, a DGCCRF, és számítógépeket foglaltak le. Szakszervezeti képviselők akkor azt mondták, hogy a házkutatás a motorok emissziós értékeivel hozható összefüggésbe. A cég részvényárfolyama nagyot zuhant, a piac attól tartott, hogy a Volkswagen dízelbotrányához hasonló ügybe keveredik a francia autógyár is.
A Renault erre reagálva akkor azt közölte, hogy a vizsgálatok csalásra utaló bizonyítékokat nem találtak; sem olyan berendezést vagy szoftveres megoldást nem alkalmaztak, amelynek segítségével manipulálhatók az emissziós teszteredményeit.
A BBC ennek ellenére most túl magas emissziós értékekről ír, amelyre válaszul a Renault megígérte, hogy olyan technikai megoldással jelentkezik, amelyek lecsökkentik a károsanyag-kibocsátást.
A francia energiaügyi miniszter, Segolene Royal arról beszélt, hogy a Renault nem az egyedüli franciaországi autóipari cég, amely megsértette a szén-dioxid- és nitrogénkibocsátási szabályokat, de arról nem beszélt, hogy milyen más cég lehet érintett. A miniszter szerint a károsanyag-kibocsátás tesztjeit valódi vezetési körülmények és nem laboratóriumi körülmények között kellene elvégezni, mivel utóbbi esetben alacsonyabb értékeket mutat a valósnál.
Az autócég eladási igazgatója, Thierry Koskas a Renault évértékelő sajtóeseményén arról beszélt, hogy olyan technikai megoldáson dolgoznak, amellyel csökkenthető a károsanyag-kibocsátás, majd amikor rákérdeztek, hogy vajon a Renault-k esetében is különbözik-e a laboratóriumban és a valós körülmények között mért kibocsátás, az igazgató azt válaszolta, hogy "a Renault nem csal, nem használunk semmilyen szoftvert, vagy más eljárást". Ezzel arra a szoftverre utalt, amellyel a Volkswagen buherálta meg a dízelmotorjait, a német cég ezzel bukott le tavaly ősszel. A VW- program érzékelte, hogy az autót laborban tesztelik, vagy az utcán fut, és ennek megfelelően csökkentette le a tesztüzemben a károsanyag-kibocsátást.
A legfrissebb autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.