Persze az új F-150 Raptor kissé eltér egy fapados változattól. Mostantól duplakabinos kivitelben is kapható, az összkerékhajtását pedig úgy programozták, hogy nagysebességű sivatagi csapatás során is helyt álljon.
Éppen a napokban számoltunk be mi is róla, hogy a Ford platósa több mint 30 éve a legnépszerűbb jármű az államokban az éves eladásokat tekintve. Hol máshol mutatná be a Ford modelljének sportváltozatát, mint a Detroiti Autószalonon.
Pontosabban fogalmazva a duplakabinos változatát, ugyanis a most zajló tengerentúli seregszemlén az F-150 Raptor SuperCrew kivitelét tárták a nagyközönség elé. Az újdonság a plusz ajtókon és a nagyobb hátsó lábtéren kívül megegyezik a Raptor alapváltozatával, vagyis kellően agresszív optikai csomagot, nagysebességű terepezésre hangolt futóművet és V6-os benzinmotort kapott.
A 17-colos BF Goodrich terepgumikon guruló szörnyeteg 3.5 literes EcoBoost erőforrása 411 lóerőt és 589 Nm maximális nyomatékot produkál, amit az új fejlesztésű 10-gangos automataváltón keresztül továbbít a kerekhez. Hogy a Raptor extrém terepviszonyok között is helyt álljon a nyomatékvektoros összkerékhajtásához speciális üzemmódokat terveztek, amiket a módválasztó kapcsolóval lehet aktiválni.
A szokásos normál, havas, és saras üzemmódokon kívül aszfaltos sport mód és nagysebességű terepezéshez optimalizált úgynevezett „Baja-mód” is rendelkezésre áll, továbbá alacsony tempójú sziklás üzemmód is aktiválható.
A Raptor felfüggesztését a motorsportból ismert FOX szállítja, és bár konkrét számadatokkal nem támasztották alá, de annyit elárultak, hogy az elődjénél nagyobb rugóutakkal gazdálkodhat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.