A Rezvani Beast X tömege sofőrrel együtt alig több mint 900 kilogramm, így nem meglepő, hogy hétszáz lóerővel a fedélzeten két és fél másodperc alatt teljesíti a nulla-száz km/h-s sprintet.
A puritánságáról híres Ariel Atom jól csengő név a sportkocsik világában, a kaliforniai székhelyű Rezvani vállalat viszont már kevésbé, pedig sok a közös pont a két márka között. A legfontosabb ezek közül, hogy a kaliforniaiak az Atom műszaki alapjaira terveztek egy szénszálas karosszériát, amely sokkal látványosabb megjelenést kölcsönöz a Beast, azaz szörnyeteg nevet viselő modelljüknek, mint az alapjául szolgáló Atom csőváza.
A Beastet ráadásul egy 500 lóerős négyhengeres benzinmotorral szerelik, amely játszi könnyedséggel repíti az üresen 750 kilogrammos sportkocsit, de ha valaki még ennél is félelmetesebb menetdinamikára vágyik, annak most elkészítették a továbbfejlesztett Beast X-et. Ebben ugyanaz 2.4 literes motor dolgozik, mint az alapverzióban, a kompresszort viszont lecserélték két darab Borg Warner turbóra, melyeknek köszönhetően a teljesítmény 700 lóerőre nőtt, a nulla-százas gyorsulás pedig két és fél másodpercre csökkent.
Ugyan a Beast X tömege majdnem 100 kilogrammal több az alapváltozatnál, azonban még így is pehelysúlyban indul, továbbá a plusz kilókat nyers erővel és továbbfejlesztett műszaki tartalommal kompenzálja. Például állítható Bilstein lengéscsillapítókkal és nagyteljesítményű Alcon fékekkel, illetve a versenyautós hangulat érdekében hatfokozatú szekvenciális váltóval is rendelhető az alapáras manuális szerkezet helyett.
A Rezvani Beast X-ből mindössze öt példány megépítését tervezik, ezért az ára meglehetősen borsos, konkrétan 325 ezer dollárt kérnek érte, amely átszámítva mintegy 95 millió forintnak megfelelő összeg.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.