Autó hvg.hu 2015. november. 16. 15:06

A Tesla-vezér már megint nagyot álmodott, és jobb őt komolyan venni

Tíz éven belül komolyan nőne az elektromos autók teljesítménye.

A jelenlegi elektromos autók egyik legnagyobb problémája, hogy a hagyományos meghajtással működő járművekhez képest sokkal kisebb a hatótávolságuk. Bár a Tesla nem panaszkodhat, hiszen piacvezető cégről van szó, a konkurencia pedig bőven a technológiájuk mögött kullog. Ennek ellenére a Tesla-vezér Elon Musk úgy gondolja, van még hova fejlődni, terveiről pedig a napokban egy előadás alatt beszélt a közönségnek – számolt be róla a Mashable.

AFP / Jerry Lampen

A tisztán elektromos meghajtású autók átlagos hatótávolsága jelenleg 120 és 160 kilométer között mozog, ehhez képest a Tesla Model S közel 440 kilométert tud megtenni a gyári adatok szerint. Musk azonban úgy látja, a jövőben ezt tovább lehetne fejleszteni, 10 éven belül pedig már érkezhetnek azok a járművek, amelyek 500 mérföld, vagyis nagyjából 800 kilométer megtételére lesznek képesek.

Bár a cég feje szerint a Tesla már most is képes lenne ezt az eredményt produkálni, az extra akkumulátorok a költségeket túl magasra nyomnák fel, az utastér pedig jelentős mértékben csökkenne. Ez minden bizonnyal a jelenlegi akkumulátorok továbbfejlesztését jelenti, bár a megvalósítás mikéntjére Musk nem tért ki.

A terv annak fényében még komolyabban hangzik, hogy nemrég épp a Tesla Model S volt az, ami megdöntötte az egy feltöltéssel megtehető maximális távolság világrekordját.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.