A japán cég első sportkocsija a legmodernebb technológiával készül. Most megnézhetjük, milyen az autó lecsupaszított váza.
Az idei Tokiói Autószalon egyik legérdekesebb koncepciója kétség kívül a Yamaha sportautója. Nemcsak azért, mert a japán gyár eddig leginkább a motorjairól volt ismert – amire legutóbb egy robotot ültettek fel –, hanem azért is, mert a terveket a McLaren F1 tervezője, Gordon Murray készítette el. A bemutató után most kikerült a netre Murray formatervezésének részletei – írja a Carscoops.

Bár a Yamaha gépe külsőre olyan, mint bármelyik másik sportautó, részleteiben óriási a különbség. A karosszériát jelentő szénszálas anyagot a Gordon Murray Design fejlesztette ki, ami kisebb súlyt és jóval olcsóbb előállítást eredményez. Ez utóbbinak köszönhető, hogy az autóba a Forma–1-ben használt technológiát és anyagokat is beépítsék.

A sportautó koncepcióját Murray azzal az iStream technológiával készítette, melynek lényege, hogy először járóképes alapot kell megteremteni, majd ezek után szerelik fel azt a különböző burkolópanelekkel.

A felhasznált anyagnak hála a Yamaha autója mindössze 750 kilogramm – ami alig 100 kilogrammal több mint egy Trabant 601, – viszont jóval masszívabb, mint a hagyományos technológiával készített sportkocsik. A koncepcióautóról itt láthat fotókat.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.