Az elmúlt évtizedekben néhány igen hajmeresztő tanulmányautót mutattak be a Tokiói Autószalonon. Íme egy gyűjtés a 10 legfurcsábbról.
1. Toyota Avalon
A Jalopnik gyűjtése a Toyota tanulmányautójával kezdődik. Az 1991-ben bemutatott Toyota Avalon olyan, mintha egy tökéletesen tojás alakú roadster-szedán keveréket akartak volna készíteni a fejlesztők. Szerencsére az 1994-ben megjelent Avalonra egy hajszálnyit sem hasonlít.
2. Toyota RV-2
A japán gyár egy másik, igencsak meredek ötlete az RV-2 volt, ami úgy néz ki, mint egy Ferrari Breadvan, egy Lotus Esprit és egy Dodge terepjáró törvénytelen gyermeke. A roppant praktikus autó egy hétvégi autózáshoz sem volt utolsó, a hátsó része ugyanis kinyitható és lakrésszé alakítható volt.
3. Isuzu Como F1
Egy másik japán gyár, az Isuzu is készített már tanulmányautót a tokiói eseményre, egész pontosan ezt az extrém pickupot. A motorja az F1-ből származó V8-as volt, ami 640 lóerőt tudott kipréselni magából.
4. Nissan Land Glider
A Nissan egy elég menő(nek tűnő) tanulmányautót készített Land Glider néven, amiben volt némi potenciál, de az ára egy új autóéval vetekedett, így nem neveznénk éppen praktikus modellnek.
5. Isuzu Nagisa
Az Isuzu tervezői vagy nagyon szeretnek horgászni, vagy egy tavon át vezetett az útjuk a munkahelyre. Mindenesetre a Nagisa tökéletes lehet bármelyik horgász számára.
6. Honda Unibox
Az Unibox akkoriban a high-tech-et képviselte: sok olyan felszerelést megkapott, ami ma már természetesnek tekinthető. Ilyen volt például a radar és kamera alapú ütközésmegelőző rendszer, vagy épp a gyalogosok számára kifejlesztett légzsák, ami a mai Volvókban és Land Roverekben tűnt fel. Az autót elnézve viszont nem mondanánk, hogy aerodinamikai szempontból a leghatékonyabb jármű volt.
7. Eliica
Az első ránézésre igen furcsa autó épp olyan technológiával rendelkezett, amivel a mai járműveket promózzák. A nyolc kerék mindegyikét külön-külön villanymotor hajtotta, a hatótávolsága pedig 320 km körül mozgott. Mindezek mellé a 0-100 km/h-s sprintet négy másodperc alatt hozta, a végsebessége pedig 370 km/h-ra volt. És akkor mindezek után adódik a kérdés: ha bő tíz évvel ezelőtt ilyen volt a technológia, akkor most miért tartunk még mindig "csak" itt?
8. Honda Fuya-Jo
A Fuya-Jo nem véletlenül néz ki úgy, ahogy: ezt az autót kifejezetten bulizásra tervezték. Az ülések bárszékekre hasonlítottak, az ajtókba hatalmas hangfalakat szereltek, a műszerfal pedig úgy nézett ki, mint egy jól megtermett DJ-pult.
9. Nissan Pivo II
A Nissan autója egy igazi városi autóként szolgált. A háromüléses autó utasterét bármilyen irányba el lehetett fordítani, így könnyen irányba lehetett állni vele még a legforgalmasabb helyen is.
10. Toyota FV2
Ezt a járművet csak nagyon nagy jóindulattal lehetne autónak nevezni. Az FV2 a sofőr testének mozdulatait követi, vagyis a legkisebb rezdüléssel is irányt lehet vele váltani. Valamiért nem jó ötlet, hiszen mi van akkor, ha egy nagyobb bogár miatt kezdünk el hirtelen kalimpálni?
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.