A Ferrari bemutatta legújabb autóját, amitől rögtön olyan érzésünk támadt, mintha karácsonyi ajándékot kaptunk volna.
Az új kiadás a Ferrari F12tdf nevet kapta. A tdf a Tour De France rövidítése, de még mielőtt valaki félreértené, a névnek semmi köze nincs a kerékpárversenyhez. Annál inkább tisztelgés a múlt előtt, az olasz autógyár ugyanis uralta az 1950-es 60-as évek utcai versenyeit a legendás, 250 GT-vel. Az új F12tdf-be ennek megfelelően belecsempésztek egy adagot a jó 60 éves autó külleméből.
Az autóban több technológiai újítás is most mutatkozik be. Ilyen például a Ferrari új, hátsókerék-kormányzási rendszere, az úgynevezett Virtual Short Base. A tecnhológia a jármű és a kormányzás sebességéből kiszámítja, milyen mértékű lehet az optimális hátsókerék-kormányzás. Ennek köszönhetően az eredmény egy olyan autó, amit nemcsak gyorsabb lesz kezelni, de nagy sebességnél is jóval stabilabbá válik.
A motorháztető alatt egy 6,2 literes, V12-es motor lapul, ami 770 lóerőt szabadít az aszfaltra. A teljesítménynek köszönhetően 2,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. A DCT váltóval szerelt jármű az eddigieknél 30 százalékkal tud gyorsabban felfelé, 40 százalékkal pedig lefelé sebességet váltani.
Az erős motorhoz erős fékek is társulnak. Az autót 100 km/h-ról alig 30 méter alatt fékezhetjük állóra, a 200 km/h-s tempóról pedig 120 méter szükséges ugyanehhez.
A félelmetes menetdinamikai képességek mellé a futóművet és a karosszériát is jelentősen átdolgozták az olasz mérnökök. A túlkormányzottsági hajlam csökkentése érdekében az első tengelyre 255 helyett 275 milliméter széles gumiabroncsokat szerelnek, hátul pedig bemutatkozik a házon belül kifejlesztett hátsókerék-kormányzás. A rendszer a sebesség, a kormányszög és a kormányzás gyorsaságához igazítja a hátsó kerekek elfordítását, ezzel biztosítva az kisebb fordulókört alacsony tempónál, és a jobb stabilitást magasabb sebességnél.
A tdf aerodinamikailag is óriásit fejlődött a Berlinettához képest, ami főként az új első lökhárító, a teljesen átdolgozott hátsó diffúzor és az új (hat centiméterrel hosszabb) hátsó légterelőnek köszönhető, de megemlítendő, hogy a hátsó szélvédő is meredekebb lett, illetve a motorháztető kialakítása is segíti a levegő optimális áramlását. Mindezek eredményeként 230 kilogrammnyi leszorítóerőt termel a tdf, ami kétszer akkora, mint az alapjául szolgál modell ugyanezen tulajdonsága.
Hogy mennyiért fogják árulni, azt egyelőre nem lehet tudni, az ára viszont minden bizonnyal magas lesz, főleg úgy, hogy csupán 799 darabot gyártanak majd belőle.
Ha szeretne még több friss hírt olvasni, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |