A megújult F-Series Super Duty masszívabb és könnyebb az elődjénél, emellett pedig változatlanul V8-as és V10-es motorokkal kínálják.
Az Egyesült Államokban évtizedek óta töretlen népszerűségnek örvendenek a platós terepjárók, melyek közül a csúcsot az úgynevezett heavy-duty teherautók jelentik, vagyis az igazi nehézfiúk, amik könnyedén megbirkóznak a 14 tonna feletti vontatmányokkal is. Egyike ezeknek a modelleknek a Ford F-szériájának Super Duty modellje, amiből most bemutatták a legújabb verziót. Az újdonság a gyártó szerint az eddigi legstrapabíróbb és legfejlettebb ilyen jellegű teherautójuk, amely a fejlett alumínium karosszériának és az alvázában használt nagy szilárdságú acél használatának köszönhetően 158 kilogrammal könnyebb az elődjénél.
Mindez változatlan motorpaletta mellett jobb menetdinamikát és kedvezőbb fogyasztási adatokat is jelent, bár azt nem árulták el, hogy mennyit fejlődött ezen a téren, és a pontos műszaki adatokra is várni kell még. Benzines fronton egyébként a 6.2-es V8-as és a 6.8-as V10-es blokk közül lehet választani, míg a dízelpártiak a 6.7 literes V8-as gázolajpusztítóval rendelhetik.
Fontos újdonság továbbá, hogy a személyautókhoz hasonlóan ebben a kategóriában is megjelentek a legújabb vezetéstámogató extrák, így az új F-Series Super Duty guminyomás visszajelzővel, adaptív tempomattal, sávelhagyás-figyelővel és holttér-figyelővel is rendelhető, utóbbi ráadásul a vontatmány melletti teret is figyeli.
További autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát. |