A párhuzamos parkolástól sokan ódzkonak, azonban itt egy magától beparkoló autó, ami ráadásul szinte bármilyen kis helyre képes könnyedén beállni.
A német ZF vállalat, amely inkább autóipari beszállítóként ismert, mint saját autógyártóként, most egy városi autónak szánt koncepcióval állt elő, amely sok érdekességet tartalmaz.
Az egyik, hogy okosórával szinte magától parkol, a másik, hogy az első kerekek 75 fokban képesek elfordulni a kocsi hossztengelyéhez képest, amellyel szinte beoldalaz a szabad parkolóhelyre. Az Advanced Urban Vehicle (AUV) névre keresztelt fejlesztés neve találó, pontosan az egyik legfontosabb kérdésre ad kiváló választ a párhuzamos parkolásra. Nem is beszélve arról, hogy az autó 6,95 méteres körön megfordul, ami szűk utcákban szintén nem egy hátrány.
A kiskompakt méretű autók szegmensében létrehozott koncepcióban elektromos hajtás van, amely a hátsó kereket mozgatja.
A kocsi másik érdekessége a kis OLED kijelzővel ellátott kormánykerék, amelyen különböző alapvető asszisztens-rendszerek üzenetei jelennek meg, minthogy a „ felhőből” érkező közlekedési adatoknak megfelelően, a beérkező adatok alapján üzen a sofőrnek, hogy lassítson vagy gyorsítson.
Az egyik, hogy okosórával szinte magától parkol, a másik, hogy az első kerekek 75 fokban képesek elfordulni a kocsi hossztengelyéhez képest, amellyel szinte beoldalaz a szabad parkolóhelyre. Az Advanced Urban Vehicle (AUV) névre keresztelt fejlesztés neve találó, pontosan az egyik legfontosabb kérdésre ad kiváló választ a párhuzamos parkolásra. Nem is beszélve arról, hogy az autó 6,95 méteres körön megfordul, ami szűk utcákban szintén nem egy hátrány.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2d3d9695-4b68-4436-872a-0e0b6db76001.jpg)
ZF
A kocsi másik érdekessége a kis OLED kijelzővel ellátott kormánykerék, amelyen különböző alapvető asszisztens-rendszerek üzenetei jelennek meg, minthogy a „ felhőből” érkező közlekedési adatoknak megfelelően, a beérkező adatok alapján üzen a sofőrnek, hogy lassítson vagy gyorsítson.