Bemutatkozik a ralikrossz-világbajnokság (WRC) a formaautózás után az idei évre műfajt váltó magyar fenegyerek, Kiss Pál Tamás. A pilóta a világsorozat június 20-21-én esedékes németországi fordulójában esik át a tűzkeresztségen.
Mint a formula.hu jelentéséből kiderül: az eddigi években formaautókkal versenyző Kiss Pál Tamás pályafutása idén vett nagy fordulatot, amikor úgy döntött, a pályaversenyzésről ralikrosszra vált, és a magyar bajnokságban indul egy Skoda Fabia Supercarral. Három forduló után negyedik a pontversenyben egy győzelemmel. A magyar versenyeknek azzal a céllal vágott neki, hogy eljuthasson a világbajnokságra: terve a június 20-21-i német fordulóban, Esteringben valósulhat meg, ahol az Euro RX értékelésben száll harcba a minél jobb eredményekért.
„Egyrészről szeretnék tapasztalatot szerezni, és azt látni, hol áll a jelenlegi autóm a legújabb generációs ellenfelekhez képest, de másrészről szeretnék közel lenni az Euro RX élmezőnyéhez” – nyilatkozta Kiss Pál Tamás az Autosport című brit szaklapnak és kitért ambiciózus céljaira is: „Remélem, hogy a legjobb 10-ben leszek, de még boldogabb lennék, ha a döntőbe jutnék, onnantól pedig sosem lehet tudni.”
„Eredetileg két WRX versenyt terveztünk idén, de az eredményeken és partnereken fog múlni. Bővebb programban reménykedünk 2016-ban. Abba fogom fektetni az energiáim, hogy inkább egy szezonnal előbb versenyezhessek a WRX-ben, mint később. De a valóság az, hogy 2016-ban Euro RX programot rakhatok össze, aztán 2017-ben megvalósítható lenne a teljes WRX program” – ecsetelte hosszabb távú terveit.
A GP3-ban futamot nyerő, az AutoGP sorozatot pedig tavaly másodikként záró 24 éves pilóta kitért sokakat meglepő váltására is. „Amikor 2014 végén a karrieremre néztem, elérkeztem egy pontra, ahol azt éreztem, zsákutcában vagyok. A ralikrossz egy profi, feltörekvő kategória, ahol Európa- vagy világbajnokságon indulhatsz akár a saját magad által felkészített Supercarral” – érvelt Kiss Pál Tamás.
„Egyrészről szeretnék tapasztalatot szerezni, és azt látni, hol áll a jelenlegi autóm a legújabb generációs ellenfelekhez képest, de másrészről szeretnék közel lenni az Euro RX élmezőnyéhez” – nyilatkozta Kiss Pál Tamás az Autosport című brit szaklapnak és kitért ambiciózus céljaira is: „Remélem, hogy a legjobb 10-ben leszek, de még boldogabb lennék, ha a döntőbe jutnék, onnantól pedig sosem lehet tudni.”
„Eredetileg két WRX versenyt terveztünk idén, de az eredményeken és partnereken fog múlni. Bővebb programban reménykedünk 2016-ban. Abba fogom fektetni az energiáim, hogy inkább egy szezonnal előbb versenyezhessek a WRX-ben, mint később. De a valóság az, hogy 2016-ban Euro RX programot rakhatok össze, aztán 2017-ben megvalósítható lenne a teljes WRX program” – ecsetelte hosszabb távú terveit.
A GP3-ban futamot nyerő, az AutoGP sorozatot pedig tavaly másodikként záró 24 éves pilóta kitért sokakat meglepő váltására is. „Amikor 2014 végén a karrieremre néztem, elérkeztem egy pontra, ahol azt éreztem, zsákutcában vagyok. A ralikrossz egy profi, feltörekvő kategória, ahol Európa- vagy világbajnokságon indulhatsz akár a saját magad által felkészített Supercarral” – érvelt Kiss Pál Tamás.