Mindössze 24 példányt készítenek a CTS-V-ből, melynek 6.2 literes V8-as motorjában két turbófeltöltőre cserélik a gyári kompresszort. Az eredmény a Hennessey várakozása alapján ezer lóerő és 380 kilométer/óra feletti végsebesség.
Aki manapság sokszáz lóerős sportszedánt szeretne vásárolni magának négy ajtóval és egy régi vágású, nagy köbcentis V8-as motorral az orrában, annak a Cadillac kínálja az egyik legjobb alternatívát az új CTS-V sportmodellel.
Az elegáns limuzin orrában a jól bevált 6.2 literes, kompresszoros blokk 640 lóerőt szabadít a hátsó tengelyre, ami már önmagában több, mint amit a német konkurencia kínál, de az amerikai típusokra szakosodott Hennessey műhely erre még rátesz egy lapáttal, annak érdekében, hogy megalkossák a világ leggyorsabb sportszedánját.
Hennesseyék a teljesítménynövelés ősi módját választották, ugyanis a gyári kompresszort lecserélik két darab turbófeltöltőre. Hogy a motor elviselje az ezzel járó teljesítménynövekedést kovácsolt alumínium dugattyúkat és egyedi főtengelyt szerelnek be, illetve lecserélik a hengerfejet, az üzemanyag-befecskendező rendszert és persze az motorvezérlő elektronikát.
Mindez a nagyteljesítményű légszűrővel és a rozsdamentes acél sportkipufogóval megtámogatva ezer lóerős teljesítményt eredményez, amely a Hennessey várakozásai alapján 380 kilométer/órát meghaladó végsebességet biztosít az autónak.
Hogy mennyibe fog kerülni a világ legerősebb sportszedánja azt egyelőre nem tudni, mindenestre a beépített alkatrészek minősége és a Hennesseyre jellemző szakértelem alapján mélyen zsebbe kell majd nyúlniuk a leendő tulajdonosoknak, főleg, úgy, hogy csak 24 példány elkészítését tervezik a jövő évben. Aki egyébként kevesebbel is beéri annak 750 és 800 lóerős verziót is kínálnak, arányosan kevesebb pénzért.
Ha kíváncsi, milyen autókat alakított még át a Hennessey, azt ide kattintva nézheti meg.
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.