Megújul a Volkswagen Transporter, amelynek hatodik generációjáról közzétették az első hivatalos skiccet.
Kevés olyan teherautó vagy mikrobusz létezik, amely akkora ismertségnek – nálunk a miniszterelnök révén – és népszerűségnek is örvend – a hippinemzedék miatt –, mint a Volkswagen Transporter.
A hírnevet főként azért az első két generációnak köszönheti, hiszen a T1-ből és T2-ből azóta igazi kultautó lett, amit szinte ugyanolyan menő birtokolni, mint egy veterán Porschét.
A magyar miniszterelnök is régóta kedveli a típust. Ő egy VW Multivannal jár, ami lényegében ugyancsak a Transporterre épül. A szérián belül persze a Business változattal közlekedik, amelyben fafelületek és elektromosan állítható és fűthető ülések találhatók, és a tengelytávja is hosszabb a normál változaténál. A kabin közepén egy sínen csúsztatható többfunkciós asztal található, jellemzően ezt a kialakítást kérik az ügyfelek, amely a második sor ülései közé rejthető. Persze motorikusan is elég jól eleresztett ez a változat, a 2.0 TDI (180 LE) DSG váltóval és 4Motion összkerékhajtással jócskán huszonmillió forintba kerül.
Az új Transporter vélhetően mindkét szerepkörben szeretne helytállni, amelyről a németek közzétették az első hivatalos skiccet. Már ez alapján is érződik, hogy a neve ellenére inkább egy erős ráncfelvarrásnak tekinthető, mintsem valódi generációváltásnak, amit az is megerősít, hogy a VW korábban már elárulta, a T6 valójában a T5 műszaki alapjain nyugszik.
Természetesen a Passatból ismert, felfrissített motorpalettával, megújult belsővel (főként a műszerfalra, és az infotainment rendszerre kell gondolni), illetve kibővített vezetéstámogató rendszerekkel.
Az új Transporter az év második felében érkezik az európai kereskedésekbe.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |