A McLaren 675LT „könnyebb, erősebb, agresszívebb”, mint a tavaly bemutatkozott testvér, a 650S. Az újdonság a hamarosan rajtoló Genfi Autószalon egyik közönségkedvence lehet.
A csak kupé változatként megjelenő autó nevében az „LT” (long-tail), egy korábbi F1-es aerodinamikai megoldásra utal.
A 675LT motorja a nevének megfelelően 675 lóerős 3.8 literes V8-as duplaturbó feltöltésű. A motor kapcsán nem egyszerűen átprogramozták a vezérlését a 650S-nek, hanem 50 százalékban kicserélődtek az alkatrészek, új turbót, vezérműtengelyt, nagyobb teljesítményű üzemanyagpumpát kapott, változtattak a hengerfejek geometriáján is.
Ennek nyomán a teljesítményadatok változása egész más karakterű motort eredményez, mint ami a 650S-ben van. A 25 lóerő többlet 7100-as fordulatszámnál jelentkezik, a nyomaték, amely 678 Nm-ről, 700 Nm-re növekedett 5500-6500-os fordulatszámnál éri el a csúcsát a 675LT-ben.
A lényegesen több karbonszálas anyag felhasználásának köszönhetően a 675LT száraz súlya 1230 kg, mintegy 100 kg-mal kevesebb a 650S-nél, amellyel a kilogramm-lóerő-arány természetesen jelentősen javult.
Mindezek eredőjeként a 675LT 2,9 másodperc alatt van százon, a nagyobb különbség a 650S-hez képest inkább a 0-200 km/h-s versenyben jelentkezik. A 675LT ezt a tempót, 7,9 másodperc alatt éri el, míg a 650S-nek ugyanez 8,4 másodpercébe kerül.
A kocsi ára valahol 260 ezer font körül lesz, ami 65 ezer fonttal több a 650S változaténál.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |