Véget ért a szupersportautó gyártása, eladták az összeset. Az utolsó darab neve igazán méltó egy legendához: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale.
Kifutott a 450 darabosra tervezett széria valamennyi darabja. Az alapból 1000 lóerő feletti technológiai erődemonstrátort, a Bugatti Veyron sorozatot pontosan 10 évig gyártották.
Az utolsó darabot méltó körülmények közt búcsúztatják a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon.
A Bugatti Veyronokat hagyományos kupé és nyitható tetős változatban is kínálták. A „sima kupé” Veyron mellett létezik a Super Sport (1200 LE) és Grand Sport, Grand Sport Vitesse (1200LE) nyitható tetős változat. Az idők során ezekből készültek olyan igazán kisszériás darabok is, mint a Legends sorozat, amely hat tagból áll, emléket állítva a francia cég legendáinak.
Az utolsó darabot „La Finale” néven hozták forgalomba és egy közel-keleti vevő tulajdonába került, de az áráról pontos információt nincs. A Bugattik egyébként átlagosan 2,3 millió eurós áron keltek el a forgalmazásuk idején.
Az első Veyron 2005-ben gördült ki a gyárból, és igazán különlegesek maradnak mindig is ezek az alapból 1001 lóerős és 1250 Nm nyomatékú 8.0 literes W16-os hengerelrendezésű motorral épített autók.
A nyitott változat a Grand Sport 2008-ban érkezett, míg a Super Sport 2010-ben, az utolsó variáns a Grand Sport Vitesse alig három évet volt piacon.
A Veyronok menettulajdonságaira jellemző, hogy 2,5 másodperc alatt érik el a 100 km/h-s sebességet, a leggyorsabb darabok végsebessége 431 km/h. 2014-ig egy Veyron volt a leggyorsabb utcai autó.
Bár a jelenlegi formájában ismert Veyron elköszön, ez a teljesítményszint nem feltétlen tűnik el. Régóta szólnak a hírek arról, hogy egy újabb szuperautó van készülőben. Megmaradna a 8.0 literes W16-os motor, de még tovább erősítve, 1517 lóerős változatban térne vissza.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |