Mondhatni, aki kimarad, lemarad. Az európai újautó-piac egynegyedét manapság a crossoverek adják. A Renault-nak eddig nem volt a középméretű családi autók közt ilyen modellje. A helyzet változott, itt a Renault Kadjar.
A Renault crossoveréről nem véletlenül nem nehéz a konszerntárs legnagyobb sikerére a Nissan Qashqai-ra asszociálni. Az újdonság, bár valamennyivel nagyobb, mint a Nissan, mégis a legnagyobb konkurensei lehetnek egymásnak olyan modellek mellett, mint a Mazda CX-5, Hyundai ix35 vagy Ford Kuga.
A Kadjar neve egy szóösszetétel: a „kad”, a quad szót idézi, míg a „jar” két ige összevonása, ami az agilitásra és ügyességére utal.
A Renault palettáján a Capture már képviseli a terepes hobbi vonalat egy mérettel kisebb formában, így az újdonság nem volt meglepő hogy hasonló formavilággal érkezett. A Kadjar 4.45 méter hosszú, 1.84 méter széles és 1.6 méter magas, a csomagtere 42 literrel nagyobb (472l), mint a Qashqai-é.
Az újdonság alapjaiban megegyezik az új Nissan Qashqai technikájával, az úgynevezett Common Module Family-vel (CMF) platform révén. Mindennek fényében a motorválasztéka is várhatóan nagyban tükrözi majd a testvérmodell erőforrás-kínálatát, amely 1,2 literes turbós benzinmotort, 1,5 literes és 1,6 dCi-ket jelent.
A mostani média bemutatkozás után a Kadjar, először élőben, a márciusi genfi autószalonon lesz látható.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |