Két nappal a Detroiti Autószalon megnyitója után még mindig hangos a szaksajtó az újdonságoktól, melyek között hibrid szupersportautót, meseszép olasz kabriót és német sportterepjárókat is találunk, hogy csak néhány Európában is releváns modellt említsünk. Ott vannak ugyanakkor a pickup kategória újdonságai, melyekről mifelénk kevesebbet hallani, hiszen többségüket nem is forgalmazzák az öreg kontinensen, az amerikai piacon viszont még mindig ezekből fogy a legtöbb.
Érthető tehát az igyekezet a gyártók részéről, hogy Detroitban előálljanak a platós újdonságaikkal, melyek között amerikai és japán típusok egyaránt népszerűek, idén pedig még egy koreai versenyző is felbukkant, igaz egyelőre még csak tanulmányautó formájában.
Ford F-150 Raptor
A Ford F-szériája évtizedek óta vezeti az eladási listákat az Egyesült-Államokban, így érthető, ha a legnagyobb várakozás a jelentősen megújult F-150 Raptor bemutatóját előzte meg. A most leleplezett, de csak jövő ősszel piacra kerülő nagyteljesítményű off-road pickup masszívabb felépítésű, mégis könnyebb az elődjénél, továbbá nagyobb teljesítménye, de alacsonyabb a fogyasztása. Hogy pontosan mennyivel azt egyelőre nem árulták el, azt viszont igen, hogy a mostani 6.2-es, 411 lóerős V8-as blokk helyére a 3.5 literes V6-os EcoBoost erőforrás kerül tízsebességes automatával és továbbfejlesztett összkerékhajtással párosítva.
RAM 1500 Rebel
Egyedi orrkiképzéssel, LED-es fényszórókkal és sportosan domborodó alumínium motorháztetővel érkezik a RAM megújult igáslova. A gigantikus méretű motortérben a 3,6 literes Pentastar V6-os vagy az 5.7-es Hemi V8-as blokk foglalhat helyet, mindkét esetben nyolcfokozatú automataváltóval szerelve, hátsó- vagy összkerekes konfigurációban. A terepezést komolyan véve állítható magasságú Bilstein futóművel szerelik, melynek köszönhetően a Rebel hasmagassága a legnagyobb a kategóriájában.
GMC Canyon Nightfall Edition
Aki színházba is pickuppal jár, annak kézenfekvő választás a GMC Canyon különleges kiadása. Éjfekete fényezés, hűtőmaszk és küszöbök, valamint 18 colos, szofisztikált megjelenésű alufelnik gondoskodnak a fekete veszkó csizmához passzoló eleganciáról. A 2.5 literes soros négyhengeres alapmotorral, és hátsókerékhajtással pedig még a fogyasztása is baráti, legalábbis helyi mércével szemlélve.
Chevrolet Silverado Custom Sport
Első pillantásra úgy tűnik, mintha ez a Chevy Silverado pontosan ugyanolyan lenne, mint a többi, pedig valójában különbözik. Hogy miben, az csak a sajtóanyagból derül ki: színre fújt lökhárítók és hűtőmaszk, króm külső tükörházak, kilincsek és egyéb kiegészítők, valamint 20 colos kerekek. Ez nem tűnik olyan nagy kunsztnak, cserébe nem is kerül sokba, hiszen 2-3 ezer dolláros felárral rendelhető a Custom Sport kivitel. Apropó, elektromosan állítható, fűtött visszapillantó tükrei is vannak.
Toyota Tacoma
A fiatalosabb pickup vásárlókat célozza meg a Toyota a megújult Tacomával, amely a klasszikus szögletes stílus helyett a 4Runnerről ismerős, személyautósabb megjelenést képviseli. Rendelhető 2.5-ös négyhengeres vagy új fejlesztésű, Atkinson-ciklusú V6-os motorral is, hatfokozatú manuális vagy automata váltóval. A fiatalos imidzs részeként szériafelszereltség a belső visszapillantó tükör mögé szerelt GoPro kamera.
Nissan Titan XD
V8-as motor duruzsol a Nissan Titan csúcsváltozatában, azonban nem az amerikai konkurenciánál megszokott üzemanyaggal működik, hanem gázolajjal. A turbódízel előnye, hogy a 310 lóerős teljesítmény mellé 752 Nm maximális nyomatékot produkál, melynek köszönhetően közel 5 és fél tonnát lehet elvontatni vele.
Hyundai Santa Cruz
A fiatal generációnak szánja a Hyundai a Santa Cruz tanulmányautót, akik a farmok helyett már városokban élnek, de egy stílusos és sokoldalú autóra vágynak. Legalábbis a koreaiak szerint, akik kétségkívül látványos autót alkottak, a kérdés csak az, hogy mi marad belőle, ha eljut egyáltalán a sorozatgyártásig, és tényleg lesz-e igény az efféle luxus platósokra.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |