A hamarosan leköszönő japán sportszedán csúcsváltozata a januári Tokiói Autószalonon fog bemutatkozni.
A Subaru Impreza és a Mitsubishi Lancer Evolution külön kasztot jelent az autós világban, hiszen egyetlen vetélytársuk sem képes reprodukálni azt a fajta ralis vezetési élményt, amit ez a két, összkerék-meghajtású japán sportszedán képvisel. Ugyan a piaci részesedésük elenyésző, eddig a hírnevüknek és a széles rajongótábornak köszönhetően mindig megéltek egy-egy újabb kiadást. A Subaru esetében ez most is így volt, hiszen év elején mutatták be az új WRX STI-t, a Mitsubishinél viszont az a hír járja, hogy az Evolution X-nek már nem lesz utódja, legalábbis, nem a megszokott formában.
A japánok éppen ezért méltón akarják elbúcsúztatni a legendás típust, így a januári Tokiói Autószalonon bemutatják az Evolution X Final Concept kiadást, amely minden paraméterre rátesz egy lapáttal. 2.0 literes benzinmotorja 480 lóerőt szabadít az aszfaltra a HKS vadonatúj turbófeltöltőjének köszönhetően, amihez természetesen új légszűrő, nagyobb kipufogó és átprogramozott motorvezérlő elektronika is dukál. Hogy a megnövekedett teljesítményt úton lehessen tartani a japánok a HKS állítható sportfutóművét szerelik az autóba, 19 colos Rays kovácsolt alumínium kerekekkel.
Hogy pontosan mire képes az Evo X Final Concept az majd csak két hét múlva fog kiderülni, de az eddigi generációk ismeretében nem fogunk csalódni, az biztos.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |