A Karl nevet viselő városi kisautó a jövő márciusi Genfi Autószalonon tartja a világpremierjét, nem sokkal ezután már kezdődik is az értékesítése.
Jelentős változáson megy keresztül mostanság az Opel modellpalettájának alsó szegmense, ugyanis a „terepjárósított” Adam Rocks és a megújult Corsa után hamarosan érkezik a márka legolcsóbb modelljének szánt Karl. Az alapító egyik fiáról elnevezett belépőmodell a jövő márciusi Genfi Autószalonon tartja a világpremierjét, de a legfontosabb információkat (leszámítva persze az árat) valamint a hivatalos galériát már most közzétették róla.
Korábban arról szóltak az iparági pletykák, hogy a gazdaságos városi mini egy leheletnyivel hosszabb lesz az Adamnál, ezzel szemben a gyári adat 3,68 méter, ami azt jelent, hogy két centivel mégis rövidebb nála, vagyis nem csak ára, de méretei miatt is abszolút belépőmodellnek tekinthető. A mozgatásáról az új fejlesztésű 1.0 literes, háromhengeres benzinmotor fog gondoskodni 75 lóerős teljesítménnyel és ötfokozatú manuális váltóval párosítva.
A becsült indulóár 10 ezer euró alatt marad, amivel olyan típusok ellenfelének szánják, mint a Volkswagen Up, a Hyundai i10 vagy a Fiat Panda. Az említett összegért emelkedőn való elindulást segítő rendszer, elektronikus menetstabilizáló rendszer és a városi manőverezést megkönnyítő „city” funkcióval ellátott kormánymű is jár, opcionálisan pedig fűtött első ülések és kormány, tetőablak, tempomat, parkoló asszisztens és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is rendelhető lesz.
Korábban arról szóltak az iparági pletykák, hogy a gazdaságos városi mini egy leheletnyivel hosszabb lesz az Adamnál, ezzel szemben a gyári adat 3,68 méter, ami azt jelent, hogy két centivel mégis rövidebb nála, vagyis nem csak ára, de méretei miatt is abszolút belépőmodellnek tekinthető. A mozgatásáról az új fejlesztésű 1.0 literes, háromhengeres benzinmotor fog gondoskodni 75 lóerős teljesítménnyel és ötfokozatú manuális váltóval párosítva.
A becsült indulóár 10 ezer euró alatt marad, amivel olyan típusok ellenfelének szánják, mint a Volkswagen Up, a Hyundai i10 vagy a Fiat Panda. Az említett összegért emelkedőn való elindulást segítő rendszer, elektronikus menetstabilizáló rendszer és a városi manőverezést megkönnyítő „city” funkcióval ellátott kormánymű is jár, opcionálisan pedig fűtött első ülések és kormány, tetőablak, tempomat, parkoló asszisztens és sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is rendelhető lesz.
Számos könnyűfém keréktárcsa is szerepel majd az opciós listán 14-től 16 colos méretig, továbbá tízféle külső szín közül választhatják majd ki a leendő ügyfelek a szívükhöz leginkább közel álló árnyalatot.