Nem vár tovább a McLaren és a Honda: a Forma–1-ben a következő szezontól újra szövetségre lépő felek pénteken, Silverstone-ban pályára küldenek egy átmeneti versenyautót, amelyben már a japán gyártó új, még sohasem próbált hibrid turbómotorja dolgozik majd.
Mint ismeretes, a McLaren és a Honda tavaly jelentette be, hogy 2015-től feltámasztják a Forma-1-es történelem egyik legfényesebb sikersztorijának számító együttműködésüket. Mivel a Honda még nem próbálta ki az idei szabályoknak megfelelően épített 1,6 literes, V6-os, turbós hibrid hajtásláncot, a szezon végének közeledtével a közvéleményt egyre inkább foglalkoztatta, hogy mikor viszik először pályára az új hajtásláncot.
Egy darabig úgy hírlett, hogy a jövő hétvégén esedékes, évadzáró Abu Dhabi Nagydíj után tartandó tesztelésen várható a premier, ám a wokingi versenyistálló csütörtökön megerősítette, hogy pénteken, a Brit Nagydíj helyszínén, Silverstone-ban tartanak egy rövid próbát. A csapat közlése szerint a Honda-erőforrást az idei autóból fabrikált átmeneti versenygépbe, az MP4-29H-ba építve próbálják ki egy reklámfilm-orgatással egybekötött menetpróba során.
A filmforgatós PR-napokon – ilyenekből kettőt bonyolíthatnak a csapatok egy szezonban – éles versenygumik helyett csak a speciális, ilyen alkalmakra készített demonstrációs abroncsokat lehet felszerelni a versenyautóra, amely nem teljesíthet száz kilométernél nagyobb távot. Érdemi tesztre ilyen feltételek mellett nincs lehetőség, az új hajtáslánc összeállító próbájára viszont tökéletes megfelel az esemény, ráadásul a hírek szerint erre nagy szükség is van. Bár a különítménynek sikerült rávennie az átigazolásra Fernando Alonsót, amihez állítólag technikai fronton is kellett garanciákat is vállalniuk, néhány héttel ezelőtt az olasz sajtó arról pletykált, hogy a Honda komoly fejlesztésbeli hátrányban van a három jelenlegi motorgyártóhoz, a domináns Mercedeshez, valamint a Ferrarihoz és a Renault-hoz képest.
„Azért építünk egy átmeneti autót, mert elég sok rendszert kell tesztelnünk, elektronikai csatlakozásokat, miegymást. Úgy döntöttünk, hogy az idei autóval szerzett tapasztalatok alapján más megközelítést alkalmazunk. Az idei autóhoz készített fejlesztéseket fel kell tudunk használni a jövő évi kocsihoz is” – nyilatkozta néhány napja az átmeneti autóval kapcsolatban a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier.
A McLarennél egy komolyabb fejlesztési csomag debütálása várható az Abu Dhabi Nagydíjon. A pakk a Red Bulltól nyolc év után visszaszipkázott aero-mágus, a nyáron munkába állt Peter Prodomou irányítása alatt készült és a korábbi közlés alapján minden egyes eleme a jövő évre szánt MP4-30 típusjelű konstrukción is megtalálható lesz.