Autó hvg.hu 2014. szeptember. 25. 23:00

Mr. Dakart is meghökkentette a Peugeot terepralis fenevadja

Kíméletlenül pakolja a kilométereket a Peugeot sztártriója a 2015-ös Dakar-ralira készített új buggy-versenyautóba, a 2008 DKR-be. A fenevadat jelenleg a híres dél-franciaországi terepralis-tesztpályán, Château Lastours-ban nyúzzák.

Mint ismeretes, a Peugeot idén jelentette be, hogy jövőre visszatérnek a Dakarra, ahol a múltban sikeresen szerepeltek: a műfaj legrangosabb összecsapását 1987 és 1990 között zsinórban nyerték. Az új projekthez nemcsak a kétszeres rali-világbajnok, egyszer Dakar-győztes Carlos Sainz-cot, valamint a motorosok között öt ízben diadalmaskodó, mostantól autóval induló Cyril Despres-t igazolták le, hanem a viadal abszolút rekorderének számító, tizenegy alkalommal győzedelmeskedő Stephane Peterhanselt is.

Peugeot 2008 DKR
Red Bull

Fegyverük a 2008 DKR lesz, amely már a látványtervek alapján is brutálisnak tűnt, a valóságban pedig még inkább az. A többi élvonalbeli autóval, például a Minikkel, a Toyotákkal és a Fordokkal ellentétben nem négy, hanem kétkerék-hajtású autót 3 literes, V6-os, 340 lóerős biturbó dízel erőforrás hajtja, amelyet hátulra, középre építenek be.

Peterhansel – aki most első ízben versenyez majd kétkerék-hajtású autóval a Dakaron – nem titkolta, hogy komoly meglepetés számára a 2008 DKR: „Még soha nem vezettem olyan autót, amelynek ekkora a rugóútja” – mondta a francia klasszis, utalva az autó azon sajátosságára, hogy az összkerekesekkel ellentétben a buggy-k nagyobb átmérőjű abroncsokkal és nagyobb, 250 milliméter helyett 450 milliméteres  rúgóúttal futhatnak.

„Az első nagy meglepetés az, ahogyan a 2008 DKR szeli a gödröket és bukkanókat. Jómagam mindig ahhoz voltam szokva, hogy összerándultam, mint egy rongybaba a pilótafülkében, a 2008 DKR viselkedése azonban teljesen más, sokkal hatékonyabb és simább. A futómű és a nagy átmérőjű kerekek elnyelnek mindenféle lökést és csapódást. Ez megnyugtató érzést ad és ennek köszönhetően 80 helyet akár 120-130 kilométer/órás sebességgel is át lehet vágni a gödrökön. Ehhez hozzá kell igazítanom a vezetési stílusomat” – lelkendezett Peterhansel, aki annak ellenére is optimista, hogy saját bevallása szerint az eddigi tesztelések után is messze állnak az ideálisnak mondható beállításoktól.

Peugeot 2008 DKR
Red Bull

Arról egyelőre nem tudni, hogy a Peugeot tervez-e éles bevetést a januárban rajtoló Dakar előtt. Korábban úgy hírlett, hogy elindítják a 2008 DKR-t az októberi Marokkó-ralin, a terepralis Világkupa-sorozat évadzáró összecsapásán, amely az utolsó lehetőség a premier előtt: a Peugeot egyelőre nem nyilatkozik az esetleges részvételről, ám az mindenesetre sokak figyelmét felkeltette, hogy az október 3-án induló viadal nevezési listáján van néhány bejegyzés, ahol sem a neveket, sem a nevező egyesületet, sem a konstrukciót nem tüntették fel a szervezők…

 

Hirdetés