Kíméletlenül pakolja a kilométereket a Peugeot sztártriója a 2015-ös Dakar-ralira készített új buggy-versenyautóba, a 2008 DKR-be. A fenevadat jelenleg a híres dél-franciaországi terepralis-tesztpályán, Château Lastours-ban nyúzzák.
Mint ismeretes, a Peugeot idén jelentette be, hogy jövőre visszatérnek a Dakarra, ahol a múltban sikeresen szerepeltek: a műfaj legrangosabb összecsapását 1987 és 1990 között zsinórban nyerték. Az új projekthez nemcsak a kétszeres rali-világbajnok, egyszer Dakar-győztes Carlos Sainz-cot, valamint a motorosok között öt ízben diadalmaskodó, mostantól autóval induló Cyril Despres-t igazolták le, hanem a viadal abszolút rekorderének számító, tizenegy alkalommal győzedelmeskedő Stephane Peterhanselt is.
Fegyverük a 2008 DKR lesz, amely már a látványtervek alapján is brutálisnak tűnt, a valóságban pedig még inkább az. A többi élvonalbeli autóval, például a Minikkel, a Toyotákkal és a Fordokkal ellentétben nem négy, hanem kétkerék-hajtású autót 3 literes, V6-os, 340 lóerős biturbó dízel erőforrás hajtja, amelyet hátulra, középre építenek be.
Peterhansel – aki most első ízben versenyez majd kétkerék-hajtású autóval a Dakaron – nem titkolta, hogy komoly meglepetés számára a 2008 DKR: „Még soha nem vezettem olyan autót, amelynek ekkora a rugóútja” – mondta a francia klasszis, utalva az autó azon sajátosságára, hogy az összkerekesekkel ellentétben a buggy-k nagyobb átmérőjű abroncsokkal és nagyobb, 250 milliméter helyett 450 milliméteres rúgóúttal futhatnak.
„Az első nagy meglepetés az, ahogyan a 2008 DKR szeli a gödröket és bukkanókat. Jómagam mindig ahhoz voltam szokva, hogy összerándultam, mint egy rongybaba a pilótafülkében, a 2008 DKR viselkedése azonban teljesen más, sokkal hatékonyabb és simább. A futómű és a nagy átmérőjű kerekek elnyelnek mindenféle lökést és csapódást. Ez megnyugtató érzést ad és ennek köszönhetően 80 helyet akár 120-130 kilométer/órás sebességgel is át lehet vágni a gödrökön. Ehhez hozzá kell igazítanom a vezetési stílusomat” – lelkendezett Peterhansel, aki annak ellenére is optimista, hogy saját bevallása szerint az eddigi tesztelések után is messze állnak az ideálisnak mondható beállításoktól.
Arról egyelőre nem tudni, hogy a Peugeot tervez-e éles bevetést a januárban rajtoló Dakar előtt. Korábban úgy hírlett, hogy elindítják a 2008 DKR-t az októberi Marokkó-ralin, a terepralis Világkupa-sorozat évadzáró összecsapásán, amely az utolsó lehetőség a premier előtt: a Peugeot egyelőre nem nyilatkozik az esetleges részvételről, ám az mindenesetre sokak figyelmét felkeltette, hogy az október 3-án induló viadal nevezési listáján van néhány bejegyzés, ahol sem a neveket, sem a nevező egyesületet, sem a konstrukciót nem tüntették fel a szervezők…