Az új Vito az első olyan modell a kategóriájában, amely fronthajtással, összkerékkel és hátsókerék-meghajtással is rendelhető lesz.
A Mercedes-Benz 1995-ben mutatta be a Vito kisáruszállítót, amely rövid időn belül népszerű lett, és ezt követően a tavalyi év végéig 1,2 millió példány értékesítettek belőle. A V-osztály bemutatásával várható volt, hogy hamarosan az új Vitóról is lerántják a leplet, ami tegnap zajlott berlini világpremieren meg is történt. A fényezetlen lökhárítókkal is vonzó kisáruszállító a szegmens legnagyobb terhelhetőségű típusai közé tartozik, a kategóriájában elsőként pedig fronthajtással, összkerékkel és hátsókerék-meghajtással is rendelhető lesz.
A fronthajtású változat a legkönnyebb és legolcsóbb modell a Vito-palettán, amely kizárólag 1.6-os dízelmotorral lesz kapható 88 vagy 114 lóerős kivitelben. Aki komolyabb terhelésnek vetné alá a Mercedes kisáruszállítót, annak érdemes a hátsó- vagy összkerék-meghajtású változatot választania, mivel ezekben a 2,15 literes, négyhengeres dízelmotor kapott helyet, 136, 150 vagy akár 190 lóerővel. A fogyasztás terén a 116 CDI BlueEfficiency kivitel az élenjáró modell, átlagban ugyanis 5,7 liter gázolajjal is beéri. Mivel Mercedesről van szó a Vitóhoz elérhetőek az utóbbi években bemutatott biztonsági asszisztens rendszerek, például a parkolóasszisztens, az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó automatika és az oldalszél-asszisztens.
Az új Mercedes-Benz Vito októberben kerül a német kereskedésekbe 18 ezer eurós indulóáron, ezt követően pedig fokozatosan elérhetővé válik a többi európai országban, és később Amerikában is.