Autó hvg.hu 2014. július. 29. 18:44

Íme, egy új Mercedes, ami fényezetlen lökhárítókkal fog hódítani

Az új Vito az első olyan modell a kategóriájában, amely fronthajtással, összkerékkel és hátsókerék-meghajtással is rendelhető lesz.

A Mercedes-Benz 1995-ben mutatta be a Vito kisáruszállítót, amely rövid időn belül népszerű lett, és ezt követően a tavalyi év végéig 1,2 millió példány értékesítettek belőle. A V-osztály bemutatásával várható volt, hogy hamarosan az új Vitóról is lerántják a leplet, ami tegnap zajlott berlini világpremieren meg is történt. A fényezetlen lökhárítókkal is vonzó kisáruszállító a szegmens legnagyobb terhelhetőségű típusai közé tartozik, a kategóriájában elsőként pedig fronthajtással, összkerékkel és hátsókerék-meghajtással is rendelhető lesz.

Mercedes-Benz
A fronthajtású változat a legkönnyebb és legolcsóbb modell a Vito-palettán, amely kizárólag 1.6-os dízelmotorral lesz kapható 88 vagy 114 lóerős kivitelben. Aki komolyabb terhelésnek vetné alá a Mercedes kisáruszállítót, annak érdemes a hátsó- vagy összkerék-meghajtású változatot választania, mivel ezekben a 2,15 literes, négyhengeres dízelmotor kapott helyet, 136, 150 vagy akár 190 lóerővel. A fogyasztás terén a 116 CDI BlueEfficiency kivitel az élenjáró modell, átlagban ugyanis 5,7 liter gázolajjal is beéri. Mivel Mercedesről van szó a Vitóhoz elérhetőek az utóbbi években bemutatott biztonsági asszisztens rendszerek, például a parkolóasszisztens, az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávtartó automatika és az oldalszél-asszisztens.

Az új Mercedes-Benz Vito októberben kerül a német kereskedésekbe 18 ezer eurós indulóáron, ezt követően pedig fokozatosan elérhetővé válik a többi európai országban, és később Amerikában is.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz


Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.