Ismét megdőlhet a világ legdrágább autójának rekordja, és nagyon úgy néz ki, hogy továbbra is egy Ferrari 250 GTO birtokolja majd a trónt. Egy Németoszágban eladásra kínált modellt közel 64 millió dollárnak megfelelő euróért hirdeti a tulajdonosa: ha talál vevőt, messze felülmúlja majd a tavaly gazdát cserélt példány 52 millió dolláros árát.
A tavaly egy privát transzfer keretein belül értékesített 250 GTO egy 1963-as évjáratú példány volt, míg az egyik német autóértékesítő portálon kínált kocsit 1962-ben gyártották. A most eladásra kínált 250 GTO különlegessége, hogy egyike az első elkészült példányoknak: a típusból egyébként 1962 és 1964 között összesen 39 darab készült, így a legkevésbé sem meglepő, hogy azon ritka alkalmakkor, amikor gazdát cserél egy-egy példány, rendszerint őrült összegek repkednek a levegőben.
Bár a GTO-k olyan hírességek és milliárdosok tulajdonában vannak, mint például a Pink Floyd dobosa, Nick Mason és a Wal-Mart főguru Rob Walton, nem mindenki érti, hogy miben rejlik az autó varázsa: „Olyan, mint Mona Lisa. Misztikuma van. A kollekciód csak akkor lehet csodálatos, ha van egy GTO-d” – idézett tavaly a Bloomberg egy Don Williams nevű ismert kaliforniai autógyűjtőt.
Bár a GTO-k olyan hírességek és milliárdosok tulajdonában vannak, mint például a Pink Floyd dobosa, Nick Mason és a Wal-Mart főguru Rob Walton, nem mindenki érti, hogy miben rejlik az autó varázsa: „Olyan, mint Mona Lisa. Misztikuma van. A kollekciód csak akkor lehet csodálatos, ha van egy GTO-d” – idézett tavaly a Bloomberg egy Don Williams nevű ismert kaliforniai autógyűjtőt.
Mint a népszerű autós blog, a jalopnik.com rámutat: a 3 literes, V12-es, 300 lóerős, mostanáig 15 ezer kilométert futott autó 64 millió dolláros árából csak az adó nagyjából 10 millió dollárt tesz ki, amelyből már önmagában szupersportkocsik egész garmadáját lehetne összevásárolni.