Bár a világ legdrágább Ferrarijának csúcsát valószínűleg nem dönti meg, komoly eredményt produkálhat az a 275 GTB/C Speciale, amely a jövő hónapban kerül kalapács alá az RM Autions Monterey-ben tartandó autóaukcióján.
A világ legdrágább Ferrarija, ezzel együtt a világ legdrágább autója egy 1963-as 250 GTO, amelyre tulajdonosa tavaly 52 millió dollárt áldozott. Az a transzfer magánúton jött létre, a 275 GTB/C Speciale egy aukción cserélhet gazdát, s a szervezők legalább 35 millió dolláros bevételre számítanak, amely azt jelentené, hogy ennél drágábban még soha, egyetlen Ferrarit sem került új gazdához árverésen.
Az ominózus modell egyike annak a három példánynak, amelyeket 1964 végén és 1965 elején gyártottak annak érdekében, hogy homologizálják a 275 GTA típusjelű versenyautót. Azt a versenygépet a Ferrari a Le Mans-i 24 órás viadalra szánta, ahol rögtön a bemutatkozás évében a 3. helyen végzett két márkatárs 250 LM mögött.
A maranellói mérnökök alumíniumból készítették a karosszériát, a gyártó történetében első ízben független hátsó felfüggesztést szabtak az autó alá, a V12-es hajtómű teljesítményét pedig 70 lóerővel megnövelték a normál, utcai változathoz képest.
Az ominózus modell egyike annak a három példánynak, amelyeket 1964 végén és 1965 elején gyártottak annak érdekében, hogy homologizálják a 275 GTA típusjelű versenyautót. Azt a versenygépet a Ferrari a Le Mans-i 24 órás viadalra szánta, ahol rögtön a bemutatkozás évében a 3. helyen végzett két márkatárs 250 LM mögött.
A maranellói mérnökök alumíniumból készítették a karosszériát, a gyártó történetében első ízben független hátsó felfüggesztést szabtak az autó alá, a V12-es hajtómű teljesítményét pedig 70 lóerővel megnövelték a normál, utcai változathoz képest.
Az aukcióra kínált modell versenyen soha nem vett részt, ám az RM Auctions szerint ritkasága miatt a 275 GTB/C Speciale a monterey-i esemény egyik fő attrakciója lesz.