Autó hvg.hu 2014. július. 22. 22:50

Ilyen egy Ferrari, amely 35 millió dollárt kóstál - fotók

Bár a világ legdrágább Ferrarijának csúcsát valószínűleg nem dönti meg, komoly eredményt produkálhat az a 275 GTB/C Speciale, amely a jövő hónapban kerül kalapács alá az RM Autions Monterey-ben tartandó autóaukcióján.

A világ legdrágább Ferrarija, ezzel együtt a világ legdrágább autója egy 1963-as 250 GTO, amelyre tulajdonosa tavaly 52 millió dollárt áldozott. Az a transzfer magánúton jött létre, a 275 GTB/C Speciale egy aukción cserélhet gazdát, s a szervezők legalább 35 millió dolláros bevételre számítanak, amely azt jelentené, hogy ennél drágábban még soha, egyetlen Ferrarit sem került új gazdához árverésen.

Ferrari 275 GTB/C Speciale
RM Auctions


Az ominózus modell egyike annak a három példánynak, amelyeket 1964 végén és 1965 elején gyártottak annak érdekében, hogy homologizálják a 275 GTA típusjelű versenyautót. Azt a versenygépet a Ferrari a Le Mans-i 24 órás viadalra szánta, ahol rögtön a bemutatkozás évében a 3. helyen végzett két márkatárs 250 LM mögött.

A maranellói mérnökök alumíniumból készítették a karosszériát, a gyártó történetében első ízben független hátsó felfüggesztést szabtak az autó alá, a V12-es hajtómű teljesítményét pedig 70 lóerővel megnövelték a normál, utcai változathoz képest.
Ferrari 275 GTB/C Speciale
RM Auctions

Az aukcióra kínált modell versenyen soha nem vett részt, ám az RM Auctions szerint ritkasága miatt a 275 GTB/C Speciale a monterey-i esemény egyik fő attrakciója lesz.
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.