Megkezdte a Dakar-ralira jövőre visszatérő Peugeot az új versenygép, a brutális küllemű 2008 DKR tesztelését, egyúttal azt is elárulták, hogy milyen szív hajtja a valaha látott legveszedelmesebb oroszlánt.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/26517242-2b9c-4e8b-92f9-de1b9bb5e872.jpg)
Mióta a projektet bejelentették, számos részletre derült fény: például arra, hogy a versenyautó a leendő legnagyobb ellenfelekkel, a Minikkel és a Toyotákkal ellentétben nem összkerekes járgány, hanem egy kétkerék-hajtású buggy lesz. Mivel a szabályok szerint a kétkerék-hajtású autók súlya kisebb, mint az összkerekes riválisoké, ráadásul nagyobb átmérőjű abroncsokkal és nagyobb – 250 milliméter helyett 450 milliméter – rúgóúttal futhatnak, a franciák előnyöket remélnek a döntéstől: „Annak idején a Le Mans-i 24 órás versenyen is újítottunk, amikor zárt pilótafülkével rukkoltunk elő és úgy döntöttünk, hogy itt is megpróbálunk innovatívak lenni” – mondta a Peugeot Sport igazgatója, Bruno Famin.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/42356fba-dcaf-40ae-85f3-b7aca61e68d5.jpg)
A koncepció és az első látványtervek nyilvánosságra hozatala után csak egyetlen nyitott kérdés maradt, mégpedig az, hogy milyen szívet ültet a Peugeot a korábbi kétszeres ralivilágbajnok, egyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz, az ultrasikeres motoros pályafutás után autóra váltó Cyril Despres, valamint a nemrégiben leigazolt, a tizenegy győzelmével a Dakar-történelem legsikeresebb versenyzőjének számító Stephane Peterhansel új versenygépébe. Az első menetpróba alkalmával felszállt a fehér füst és kiderült, hogy minden idők legveszedelmesebb oroszlánját 3 literes, V6-os, 340 lóerős biturbó dízel erőforrás hajtja, amelyet hátulra, középre építenek be: „A kevéske hely miatt az elrendezés nagyon komoly fejfájást okozott számunkra” – mondta a projekt technikai igazgatója, Jean-Christophe Pallier. „A kisebb méretű autók a kanyargós, WRC-jellegű pályákon jobban teljesíthetnek, így ennek az elrendezésnek köszönhetően a kétkerék-hajtású autók potenciálja javulhat az olyan helyeken is, ahol az összkerekes ellenfelek lennének előnyben.”
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/239d3aeb-7796-4d7d-839f-a3e63ffccf44.jpg)
A Dakar-ralit 2001 óta az összekerekes versenyautók uralják, így ha a Peugeot diadalmaskodna jövő januárban, azzal a francia gyártóé lenne az első dízelüzemű buggy, amely megnyerte a világ legnehezebb, legkíméletlenebb autóversenyének tartott rangadót. A versenyzői összeállítás tagjai közül csak Sainznak vannak kétkerekes tapasztalatai, a spanyol ugyanis az utóbbi két évben buggy-val vett részt a Dakaron. Mint májusban a hvg.hu-nak adott exkluív interjújában az extraklasszis leszögezte: biztos benne, hogy a francia gyártó projektjét sikerre tudják vinni.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cd366023-0f89-44a8-8488-bfe937eb53e1.jpg)
„Természetesen konzultáltunk, mielőtt megszületett a döntés, de úgy érzem, hogy jól döntöttünk. Van kockázata annak, hogy a kétkerék-hajtást választottuk, de az eddigi tapasztalataim alapján hiszek benne, hogy lehet nyerni ezzel az autóval. Sok múlik azon, hogy a verseny szervezői milyen útvonalat raknak össze” – mondta fogalmazott a magyar rajongók által csak „Sanyi bácsiként” emlegetett sztár.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/7a576d7c-16c5-41ef-bd35-05207c9fd004.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/ea744f60-b37c-4c9c-9c1c-55d20e5234c5.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cd998254-c6f5-4e16-8582-7fc4a0384352.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d24d1140-1738-4dcc-9220-e48baf20283b.jpg)