Több hibát is feltártak a General Motors belső vizsgálatában. Az amerikai autógyártónál arra keresték a választ, hogyan maradhatott éveken át javítás nélkül egy súlyos műszaki hiba a vállalat autóinál.
Mary Barra vezérigazgató csütörtökön ismertette a vizsgálat eredményeit. Elmondta, hogy összesen 15 embert, többségében vezető pozíciókat betöltő mérnököket és ügyvédeket rúgtak ki.
Emellett még ötezer kapott figyelmeztetést, mert a GM egyes munkatársai 2001 óta tudták, hogy bizonyos autómodelleknél balesetveszélyesek a gyújtáskapcsolók, de ez csak 2014-ben került nyilvánosságra.
A vezérigazgató szerint nem szándékos titkolózás történt, de így is felelőtlen és inkompetens döntések sorozatát hozták a cégnél. A GM szerint összesen 13 haláleset köthető a hibás gyújtáskapcsolókhoz, és idén 2,6 millió autót hívtak vissza szervizelésre emiatt.
Mary Barra szerint "brutálisan kemény" vizsgálatot folytattak le, és aggasztó eredményeket kaptak.
Néhány munkatárs hozzáállása miatt cserbenhagyták az ügyfeleiket, de a vizsgálat számos javaslatot tartalmaz a GM működésének átalakításához. A változtatások mellett a GM kártérítési programot is indít az áldozatok családtagjainak és azoknak, akik a meghibásodás miatt sérültek meg – tette hozzá.
A GM gondjai ezzel még nem értek véget, az igazságügyi minisztérium még mindig vizsgálatot folytat a cég ellen, és a fogyasztók is perek sorozatát akarják indítani.