A Challenger SRT V8-as Hemi motorja 485 lóerőt produkál, míg a legizmosabb Hellcat kiadás 600 lóerős.
A Dodge előző hónapban rántotta le a leplet a megújult Challenger izomautóról, ami igazi telitalálatnak bizonyult, hiszen abszolút hozza a V8-as életérzést, amiért a 70-es évekbeli elődje kultikussá vált. Ezt csak fokozza a most bemutatott SRT és SRT Hellcat csúcsverzió, mivel nem csupán megjelenésben, de műszakilag is sportosabbak a többi változatnál. A SRT modell belépő szinten 485 lóerőt és 643 Nm csúcsnyomatékot kínál, ami a 6.4 literes Hemi V8-as motortól érkezik. Már ez is bőven elég egy kiadós gumifüstöléshez, de az SRT Hellcat egy kompresszorral megtoldva tényleg mindenkiből kihozza a huligánt, hiszen a 6.2-es Hemi V8-as blokkja több mint 600 lóerőt küld a hátsó tengelyre.
További imádnivaló részlet a Hellcat kiadáson, hogy nagyobb első splitterrel és hátsó spoilerrel szerelik, mint a sima SRT-t, továbbá a 600 lóerős V8-as blokk hűtéséhez minden egyes levegőmolekulára szükség van, ezért nem csak a hűtőmaszkon és a motorháztető nyílásain keresztül kapja az oxigént, hanem a sofőr oldalán a belső lámpa közepén is, ugyanis az is egy légbeömlő. Mindehhez természetesen 20 colos kovácsolt alumínium felnik járnak (a Hellcat esetén ráadásul könnyíttek), valamint elöl hatdugattyús Brembo fékek 390 milliméteres féktárcsával.
Az utastérben fűthető/hűthető Nappa-bőr ülésekkel, Alcantara kárpitozással és retro kinézetű műszerfallal találkozni, valamint egy 7-colos kijelzővel a középkonzol tetején. Érdekesség, hogy mindkét változat rendelhető hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú manuális váltóval, melyek közül a manuális szerkezet számít igazi kuriózumnak, hiszen egy ekkora teljesítményű sportautónál manapság nagyon ritka, hogy a sofőrre bízzák a kuplungolást és sebváltást. További újdonság még az SRT modellekben a módválasztó kapcsoló, ami Sport állásba tekerve direktebbé teszi a kormányzást, feszesebbé felfüggesztést, harapósabbá a motort és megengedőbbé a menetstabilizáló elektronikát.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |