Autó hvg.hu 2014. május. 14. 09:45

Íme Brutal, a szlovák szupersportautó

A szlovák autóipar inkább a tömeggyártásról ismert, a világon náluk gyártják a legtöbb autót egy lakosra vetítve. Persze garázsok mélyén mással is próbálkoznak, akár olyan kétüléses kis rakétákkal is mint, amelynek már a neve is sokat sejtet: Brutal.

A Slovakiaringhez közel (ahol a hétvégén volt WTCC-futam is) is van egy ilyen fanatikus műhely. Egy könnyű, gyors, és spártai kényelmet adó autót akarnak már régóta összehozni a tulajdonosok. A projektjük nem mondható rapidnak, már 2008-ban elkészültek egy működőképes vázzal, amit teszteltek is az Euroringen Magyarországon, azóta a karosszéria-munkálatok és a kocsi apránkénti összecsiszolgatása zajlik. A projekt alakulását szépen dokumentálják is a Facebook-oldalukon.  

Az ilyen sportautó próbálkozások egyik legkényesebb része, hogy nagyon nehezen tudnak eredeti külsőt létrehozni. A Brutal is ígéretes, azonban nem igazán eredeti, a gyártók gyakran sablonokból építkeznek, így a sirályszárnyú ajtónyitás, á la Lamborghini, a kéttónusú, eltérő anyaghasználatú fényezés is ismerős lehet máshonnan, a kocsi eleje pedig némileg a jelenlegi Ferrari, McLaren, Lotus-kínálat elegyére hasonlít.

brutal.sk
brutal.sk
brutal.sk

A külsőn kívül, még a hajtással lehet felhívnia magára a figyelmet egy kisebb cégeknek, ami szintén nehéz feladat. A Brutal középmotoros megoldással próbálkozik, hátsókerék-hajtással. A teszteken egy 1.8 literes négyhengeres turbós 180 lóerős egységig jutottak, amely egy Volkswagen-származék. Mint írják, a végleges első típusban egy 2.0 literes Subaru boxermotor lesz, amely 300 lóerős, bár a gyártó álma, hogy a Nissan GT-R 500 lóerős erőforrásáig jussanak.

Az első teszten lévő, nem világszenzációs teljesítményadatoktól persze egy ilyen könnyű 800 kilós autó még lehet egészen varázslatos az úton. A VW-motorral a 100-as sprintet 5 másodpercre írják, míg az erősebb motorral 4 másodpercre. A végsebességet 250 kilométer per óránál határozták meg. A váltómű 5, illetve 6 fokozatú kézi kapcsolású lesz. A kocsi megállításáról nyolcdugattyús féknyergek és 324 milliméteres féktárcsák gondoskodnak.

A kocsi mögött álló vállalkozás a prototípust idénre ígéri, majd, ha sikerül gyártási engedélyt is szerezni, az elején akkor is csak pár darabos széria jöhet. Az ára 50 ezer euró körül lehet a gépnek, amely valamivel több, mint a kategóriatársak közül a Caterham gépei, viszont olcsóbb, mint az Ariel Atom, vagy a KTM X-Bow. A külsőre leginkább hasonlító Lotus Elise-t is veri, elvileg teljesítményben felüről, míg árban alulról.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Hirdetés