Az Explorer Interceptorból tavaly több mint 14 ezer darabot vásároltak a rendőröknek.
Az amerikai utcaképhez hosszú éveken át hozzátartozott a Ford Crown Victoriák látványa, hiszen rendőrautóként és taxiként is több tízezer példány rótta az utakat. Manapság azonban meg vannak számlálva a napjaik, hiszen a New York-i sárga taxik mostantól Nissan NV200 mikrobuszok lesznek, a rendőrség pedig a hatalmas szedánok, helyett inkább a terepjárókat választja. Utóbbi olyannyira igaz, hogy az USA Today értesülése szerint tavaly a legtöbb új rendőrautó, szám szerint 14 086 darab, Ford Explorer Interceptor volt, amit csak a második helyen követett a Crown Victoria utódjának tekintett Ford Taunus Interceptor, 10 897 példánnyal.
A Ford tavalyi sikere a rendőrautók piacán azt is jelenti, hogy a piaci részesedésük 9 százalékról 50 százalékra ugrott, ami igazolja a korábbi döntésüket, miszerint a leszolgált Crown Victoriák helyett kétféle típust, egy terepjárót és egy szedánt, kell gyártani a hatóságnak, igazodva az igényeihez és teljesen újragondolva a rendőrautó koncepcióját. A Ford egyik marketing-menedzsere szerint az Explorer Interceptor sikere abban rejlik, hogy a korábbi modelleknél nagyobb benne a csomagtartó, állandó összkerékhajtása van, és nagyteljesítményű turbós motorokkal szerelik.
A rendőrautós piacon egyébként a Dodge és a Chevy van még jelen, utóbbi már el is kezdte fejleszteni a hatóságoknak szánt, speciálisan felszerelt terepjáróját, hogy valamelyest behozza az Explorer Interceptor előnyét.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |