A román gyártó városi miniautójáról egyre több pletyka és félhivatalos megerősítés is kering.
Anno a Dacia Logant azzal a szlogennel hozták be a köztudatba, hogy egy elfogadható minőségű Renault modellt kap a vásárló 5000 euróért vagyis alig 1,5 millió forintért. A kocsi persze soha nem került ennyibe, de felhívta a figyelmet az újdonságra.
Az Autobild szerint előtérbe került a gyárnál egy városi miniautóval bővíteni a palettát. Mivel az anyavállalat egy teljesen új platforma építve – hátsókerék hajtással, farmotorral – kijött az új Renault Twingóval, a platform használható lenne például egy új Dacia alapjának is. Sőt, felmerült egy másik lehetőség is, mégpedig, hogy a jelenlegi Twingo 2 alapjára épülne az újdonság, amely jelentős spórolást eredményezhetne a fejlesztési vonalon.
A modellbővítés mellett szól az elmúlt évek sikere a Daciánál. Jelenleg Európa egyik legkelendőbb modelljét adja a gyártó. Érdekes fejlemény lenne viszont, hogy éppen abban az árban versenyezne az új modell is, amelyben a Dacia a piacvezető.
Az új autó gyártásának helyszínéül szóba jöhet Oroszország, ahol a Renault az AvtoVAZ tulajdonosa, és bőven van kapacitás, ezen kívül még az észak-afrikai Marokkóban van olyan gyára a Renaultnak, ahol gazdaságosan lehetne gyártani egy ilyen olcsó autót.
A legfontosabb kérdés persze, hogyan lehet profitabilis egy ilyen modell, ha tényleg közelít az ára az 5000 euróhoz. Ebbe csak a kötelező biztonsági rendszerek (ABS, ESP és két légzsák) és nagyon minimális extrák férnének bele, amelynek a nyugati vásárlók nem biztos, hogy értékelnek. A jelenlegi piacon ugyanis a legolcsóbb Sandero 1.2 literes modellje 6900 euró, aminél nehéz olcsóbbat gyártani.
Az újdonság a hírek szerint egyrészről az új 0,9 literes kis háromhengeres turbós Renault erőforrást kaphatja (90LE), amely szintén nem az olcsóság felé viszi, vagy szívómotorral és 70 lóerővel jöhet.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |