Célegyenesbe ért a BMW i8 karbonszálas, műanyag karosszériás, hibrid sportautó sorozatgyártásának előkészítése Lipcsében, az első darabokat - egyelőre a legnagyobb európai piacokon - idén júniusban adják át.
Mint a bajor gyártó közleménye rámutat: a sportmodellre 2013 ősze óta adhatják le előrendeléseiket a márka ügyfelei, a modellek sorozatgyártása pedig idén áprilisban veszi kezdetét. A plug-in hibrid sportautó iránti kereslet a márka szerint már most meghaladja a gyártó piaci bevezetésre tervezett gyártási mennyiségét.
A jármű hajtáslánca egy 231 lóerős és 320 Nm forgatónyomatékú, BMW TwinPower Turbo technológiával szerelt háromhengeres benzinmotorból és egy 131 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú elektromotorból áll. A BMW eDrive rendszere továbbá egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort (5,2 kilowattórányi használható kapacitással) és intelligens energiagazdálkodást is tartalmaz, amiknek köszönhetően egy járműben egyesül a hibrid hajtáslánc 362 lóerős összteljesítményéből fakadó lélegzetelállító vezetési élmény és a maximális hatékonyság, miközben a rendszer mindvégig figyelembe veszi a vezetés körülményeit és szem előtt tartja a sofőr elvárásait.
Tisztán elektromos módban a BMW i8 120 km/órás végsebességre és 37 kilométeres hatótávolságra képes az EU-tesztciklus mérései szerint. A plug-in hibrid sportautó lítium-ion akkumulátora akár kevesebb, mint két óra alatt, de maximum három óra alatt teljesen feltölthető, attól függően, hogy háztartási konnektorról, a BMW i Wallbox gyorstöltőjével vagy nyilvános töltőállomáson töltődik a rendszer.
Sport módban a BMW i8 mindössze 2,6 másodperc alatt gyorsul fel 80 km/órás tempóról 120 km/órás sebességre. A modell végsebességét 250 km/óránál korlátozza az elektronika.