Nem csak egy, hanem mindjárt két nagy nyertese is volt a vasárnap esti Super Bowlnak: a Vince Lombardi-trófeát a Seattle Seahawks csapata nyerte, míg a reklámvetélkedésben a meglepetéssel előrukkoló Maserati bizonyult a legjobbnak.
Mivel a Super Bowl a világ egyik legnézettebb sporteseménye, a mérkőzés szüneteiben sugárzott televíziós reklámszpotok másodperceiért a cégek rendszerint dollárszázmilliós összegeket szurkolnak le. A gigantikus összegek, valamint az elképesztő nézettségi adatok miatt sem mindegy, hogy milyen filmecskével rukkolnak elő, így a rajongók minden évben magas színvonalú, gyakran sztárokkal telepakolt alkotásokat láthatnak.
Nem meglepő módon az autóipar élen jár a Super Bowl-hirdetők között, és általában jó előre kommunikálják terveiket, így a filmecskék zöme már az esemény előtt megtekinthető. Akadnak azonban kivételek, mint például a Maserati: míg a Jaguar és mások hónapokon át gyúrtak a nagy eseményre, a patinás olasz márka titokban készülődött, és a hatás nem is maradt el.
A modenai gyártó a Ghibli típusjelű, háromliteres, duplaturbós, 404 lóerős V6-os motorral hajtott luxusautójához készített egy filozofikus hangvételű, 90 másodperces reklámot a 10 éves gyerekszínész, Quvenzhané Wallis főszereplésével. A váratlanul feltűnő, leginkább egy mozifilm beharangozójára hajazó szpot szabályosan robbant: a világ autós és egyéb online lapjai áradoznak, a gyártó pedig azonnal érezhette a hatást, ugyanis a Ghibli népszerűsítésére létrehozott internetes oldal, a MaseratiGhibli.us másodpercek alatt lefagyott a látogatók özönétől.
„Fennállása századik évében a Maserati beszállt a rendkívül fontos észak-amerikai piacra. Keményen dolgoztunk a Ghibli tervezésén és megalkotásán, jobb és hatásosabb időzítést pedig aligha találhattunk volna annál, mint amikor az egész ország figyel” – nyilatkozta a Maserati vezérigazgatója, Harald Wester.