Ellentétben a korábbi híresztelésekkel, nem Cabrera lesz a Lamborghini Gallardo közelgő utódjának neve – tudta meg az egyik brit szaklap. Egy meg nem nevezett bennfentes szerint a Sant’Agata Bolognese-i gyártó a Huracán nevet választotta.
Az AutoExpress informátora szerint a Lamborghini tavaly áprilisban védette le a Huracán nevet: a maják a tűz, a szél és viharok istenét nevezték így, de a szó meghonosodott a spanyol nyelvben is. Nagy valószínűség szerint volt ilyen nevű bika a spanyol bikaviadalokon, a gyártó hagyományosam így választ nevet a modelljeinek.
Mint arra a brit szaklap online kiadása rámutat: a Huracán névvel egyidőben védették le a Deimos, valamint az Urus neveket is. Előbbivel nem tudni, hogy mihez kezdenek, míg az utóbbi a 2012-es Pekingi Autószalonon leleplezetett és a közeljövőben biztosan sorozatgyártásba kerülő szabadidőautó-tanulmány neve.
A korábban kiszivárgott információk szerint a jövő évi, Genfi Autószalonon bemutatásra kerülő Gallardo-utód 16 milliméterrel hosszabb lesz az elődjénél, s a Lamborghini az Audi, mint anyacég döntése értelmében moduláris megoldást alkalmaz, mert sok lesz a közös komponens az olaszok új járgányában és a 2015-ben érkező Audi R8-utódban. A négykarikásoknál készülő újdonsággal közös vázat szénszálas anyagokból és alumíniumból készült karosszériaelemekkel öltöztetik fel, így a középmotoros sportkocsi súlya várhatóan 1500 kilogramm alatt marad.
A hajtóerőt a Gallardóban is használt 5,2 literes, V10-es erőforrás továbbfejlesztett változata szolgáltatja majd. Ha minden igaz, a motor teljesítménye közel 600 lóerőre lesz feldúsítva és az autót az R8-ból ismert hétfokozatú, duplakuplungos automata váltóval szerelik majd. Egyes források szerint nem csak összkerekes, hanem hátsókerék-hajtású verzió is készülhet az újdonságból.
A Huracánra – ha valóban ez lesz a neve – komoly küldetés vár, a Gallardo ugyanis a márka történelmének legsikeresebb modellje volt. Az utolsó példány november végén készült el, ez volt a 14022., így a Lamborghini 1963 óta íródó történelme során gyártott összes autó felét ez a típus teszi ki.