A BMW M3 és M4-es ötödik generációja új fejlesztésű hathengeres turbómotort kapott, melynek teljesítménye 431 lóerő.
Az utcai sportautók újszerű értelmezését kínálja a BMW M-részleg az új BMW M3 Limousine és szintén új BMW M4 Coupé modelljeivel, az M3 ötödik generációjába is következetesen átörökítve a BMW M filozófiát. Miután elődje, a BMW M3 Coupé több mint 40 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról, mostantól a BMW M4 írja tovább a legendás típus történetét, M4 típusjelzésével egyértelműen utalva a modellsorozatra, amely a műszaki alapjául szolgált.
„Immár négy modellgeneráció óta egyesíti a BMW M3 a versenysportos tulajdonságokat a mindennapos használhatósággal” – emelte ki Dr. Friedrich Nitschke, a BMW M GmbH elnöke. „A BMW M3 Limousine és a BMW M4 Coupé ezen gondolat következetes folytatója. Minden egyes BMW M modell szíve a motorja: az új hathengeres turbófeltöltésű erőforrás a magas fordulatú atmoszférikus aggregátok erényeit fejlett turbótechnikával ötvözi. Könnyűszerkezetes koncepciója elődjéhez viszonyítva közel 80 kilogramm tömeg-megtakarítást biztosít számára. A BMW M3 és BMW M4 versenysport-technikával rendelkezik, amely a világ egyik legkeményebb pályáján, a Nürburgring legendás Nordschleife szakaszán vizsgázott” – mondta az M-részleg vezetője.
Az újdonságok motorterében az M TwinPower Turbo technikával működő, s teljes egészében új fejlesztésű, 3.0 literes hathengeres motor dolgozik, melynek csúcsteljesítménye 431 lóerő és 550 Nm. Utóbbi már 1800-tól egészen 5390-es fordulatszám tartományig rendelkezésre áll, és 40 százalékkal múlja felül elődje nyomatéki csúcsát, miközben üzemanyag-fogyasztása (átlagosan 8,3 liter) és károsanyag-kibocsátása mintegy 25 százalékkal alakul alacsonyabban. A 0-100-as sprint a BMW M3 és M4 számára egyaránt mindössze 4,1 másodpercet (az extraként kínált hétfokozatú kettős tengelykapcsolós M sebességváltóval) igényel, a végsebességet pedig 250 km/óránál szabályozza le az elektronika.
Fontos szempont volt a fejlesztés során az M3 és M4 tömegének alacsonyan tartása, amit az intelligens könnyűszerkezetes építés tett lehetővé. Az M4 tömege 1,5 tonna környékén maradt, ami 80 kilogrammos csökkenés az elődhöz képest, és részben a futóműben, illetve a karosszériaelemekben használt szénszál-erősítésű műanyagnak, valamint alumíniumnak köszönhető. A tető például mindkét modellen szénszál-erősítésű műanyag.
Az új BMW M3 és M4 fejlesztésekor kiemelt szempont volt versenypályás használhatóság is. Ennek szellemében mindkét modell a pályabevetésekre is optimális hűtőrendszerrel készül, amely forszírozott körülmények között is biztosítja a motor, a turbófeltöltők, illetve a váltó ideális hőmérsékletét. A műszaki finomhangolás során ráadásul a BMW Motorsport versenyzői is részt vettek, például a márka két DTM-pilótája, Bruno Spengler és Timo Glock a Nürburgring-Nordschleifén fogta vallatóra a technikát.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |