A Zinoro 1E 170 lóerős elektromotort kapott, és 150 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik.
A BMW 2003 óta partnere a kínai Brilliance autómárkának, melynek köszönhetően jelenleg Kínában készítik a 3-as és az 5-ös sorozat belpiacra szánt, hosszított tengelyes változatát, illetve az X1-es szabadidőautót. Korábban több pletyka is felröppent egy közös fejlesztésű elektromos autóval kapcsolatban, ami most be is igazolódott, hiszen a napokban zajló Guangzhou Auto Show-n leleplezték a BMW X1 alapokra épült Zinoro 1E-t.
A Zinoro márkanév, amolyan belpiacos almárkája a BMW-Brilliance házasságnak, melynek az átemblémázott és kicsit elcsúfított X1-alapú 1E az első modellje. A meghajtásáról a hátsó tengelyre pakolt 125 kW-os (170 lóerős) és 250 Nm csúcsnyomatékot produkáló elektromotor gondoskodik, ami elektronikusan limitált 130 km/órás sebességig tudja gyorsítani az autót. A lítium-ion akkumulátorcsomag hét és fél óra alatt tölthető fel az otthoni hálózatról, ami után 150 kilométeres hatótávolságot biztosít.
Vagyis nagyjából ugyanolyan teljesítményre képes a hajtáslánc, mint az i3 esetében, a Zinoro viszont nagyrészt az X1 alkatrészeiből épül fel, nem úgy, mint a szénszálas utascellával rendelkező, futurisztikus formájú i3. A Zinoro egyébként 306 literes csomagtartóval rendelkezik (100 literrel kevesebbel, mint a hagyományos X1) és kizárólag tartós bérletben lehet majd hozzájutni Kínában.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon. |