Hát nem az olaszok, ők még az első tízben sincsenek, inkább egy gazdag, nagyon kis ország lakóinak jut az első hely, ahol egy 2.0 literes dízel Audi A4-es az átlagautó.
Az International Council on Clean Transportation minden második évben közzéteszi 15 országot felölelő statisztikáit az európai személyautós trendekről. A hosszú elemzésben elképesztően sok fontos adat található, hogyan változik a kontinens autópiaci állománya.
A statisztikai adatokat persze érdekesebben is meg lehet fogni, mint vélhetően annak eredeti célja. A holland Autoblog például egy rendes autós oldalhoz illően azt szűrte le belőle, hogy hol járnak a legerősebb autókkal. A lista alapján látszik, hogy a motorméret-csökkentést nem minden országban veszik annyira komolyan. A németek, svédek, luxemburgiak 1.8 literes átlaga az elmúlt évben eladott új autóknál és a hozzájuk kapcsolódó átlagos 140-150 lóerős adatok igazán irigylésre méltóak. Bár az unió másik fele kimaradt, kizárható, hogy a statiszika borulna velük az első tizet illetően.
A tízes lista ennek alapján:
10. Franciaország - 110 LE (1,592 cc)
9. Írország - 110 LE (1,598 cc)
8. Belgium - 114 LE (1,634 cc)
7. Spanyolország - 116 LE (nincs adat cc)
6. Ausztria - 118 LE (1,648 cc)
5. Egyesült Királyság - 126 LE(1,673 cc)
4. Finnország - 131 LE (1,675 cc)
3. Németország - 137 LE (1,756 cc)
2. Svédország - 139 LE (1,787 cc)
1. Luxemburg - 148 LE (1,874 cc)