Néhány visszafogottabb év után ezzel a tanulmányautóval kíván a főáramba visszatérni a Volvo.
Az egyszerűen Volvo Concept Coupe néven Frankfurtban bemutatkozó formaterv az első tagja annak a háromrészes koncepcióautó-sorozatnak, amely a vállalat új, méretezhető termékarchitektúra (Scalable Product Architecture, SPA) nevű fejlesztésének tervezési lehetőségeit mutatja be. A modellcsalád első tényleges tagja a 2014-ben megjelenő XC90 lesz.
A Concept Cupe túlzások nélkül is elég látványosra sikeredett, az alacsony motorháztető és a tető, a 21 hüvelykes, ötküllős kerekek révén egy GT-autó benyomását kelti. Az egy szembetűnő újdonság a T-alakú fénysoros nappali menetfény, valamint a köztük „lebegő” hűtőrács. A Volvo a kupéval egyik legnagyobb sikeréhez az 1960-as évekbeli P1800-hez nyúlt vissza, amely egy klasszikus szépségű és elnyűhetetlen kocsi volt. Ugyanakkor hangsúlyozzák, hogy nem retró autót akarnak csinálni.
A koncepcióba egy benzines, hálózatról tölthető hibrid kerül erőforrásként, amely a Volvo négyhengeres Drive-E motorcsaládjának legerősebb tagja. A kétliteres, kompresszorral és turbóval felszerelt motort a hátsó tengelyen segíti az elektromos motor. Mindez 400 lóerős összteljesítményt és több mint 600 Nm nyomatékot biztosít.
A formán és az új motorokon kívül magát a vezetést is megreformálná a Volvo, céljuk, hogy 2020 előtt megjelenjenek az utakon a teljesen autonóm vezetési technológiával felszerelt autók – közölték.
Időközben kikerült olyan kép is az internetre, amelyen a jövőre bemutatkozó XC90-es terepjárón már az utcai megjelenés is látható:
Autó rovat már a Facebookon is.