Az autós világ egyik legnagyobb gáláját rendezték Hamburgban az új S-osztálynak. Képek és érdekességek a premierről.
A Mercedes új felsőkategóriás modelljét a héten mutatták be Hamburgban. A felhajtásra jellemző, hogy 750 vendéggel töltötték meg a városban található Airbus-gyár egyik gigantikus hangárát. A premier pillanatában aztán tényleg volt katarzis: az Airbus A380-assak a háttérben, amely a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítója, előtte a csillagos márka személyautóinak teljes állománya, Stig, a Top Gear autósműsor emblematikus arcnélküli pilótája, a Formula-1 jelenlegi Safety Car-jával. Mejd az abszolút csúcspont Alicia Keys stílszerűen Star-osztályú előadása jelentette a Daimler teljes vezérkarának jelenlétében. (Az egyetlen kérdőjelet a márka fő dizájnerének Gorden Wagenernek a hiánya jelentette.)
A Mercedes S-osztály nyolc év után újult meg, sikertelennek egyáltalán nem nevezhető az 500 ezer darabos eladást magáénak tudva ez idő alatt. Közben persze a világ is nagyot változott. A keleti vonal nagyon megerősödött, a luxusmárkák piacának egyértelműen legerősebb mágnese lett, ami látszott a premieren is, a közönség egy harmadát ezen piacok képviselői jelenthették. A márka ehhez oly annyira alkalmazkodott, hogy például Kínában csak a hosszabb tengelytávú változatot fogják árusítani, és a bemutató egyik spotjában is az új S-osztály talán legfontosabb helyén az anyós ülés mögötti ülésben egy távol-keleti hölgy szerepelt, míg az autót egy feltűnően európai szőke kékszemű sofőr (?) vezette.
A most megújult modell kapcsán egyébként nem lehet átlagos értelemben semmilyen mérőszámot használni. Csak az elmúlt évben 2200 szabadalmat védetett le miatta a német márka. Az öt legelképesztőbbek mégis talán az alábbiak:
kátyúfigyelő: nem mintha a németeknek nagy szükségük lenne rá, de a kocsi 50 méterrel maga elé nézve egy 3D-s kamerán keresztül az út minőségéhez igazítja a felfüggesztést
biztonságiöv légzsák: felfújható övszalag, amely frontális ütközéskor csökkenti a hátul ülők mellkasának terhelését, illetve ezáltal a sérülésveszélyt, az öv ilyenkor a saját méretének háromszorosára növekszik.
500 LED: az első autó, amelyből teljesen hiányzik a hagyományos izzó. A fényszórók esetében akár darabonként 56 LED került beépítésre.
Lávaköves masszázsülés: a funkcióhoz 14 külön vezérelhető légpárnát tartalmazó ülést fejlesztettek, ami melegíteni is képes. Összesen hat masszázsprogram közül lehet választani, közülük kettő úgynevezett lávaköves, melegítős.
Illat és légfrissítés: ötféle illattal rendelhető az autó, amely ionizálja is a levegőt, frissen tartja a sofőrt és az utasteret.