A Toyota ez év tavaszán már túljutott az ötmilliomodik hibrid típus eladásán: jelenleg 19 féle hibrid személyautót és egy plug in (elektromos is hálózatról feltölthető, konnektoros) modellt forgalmaz a világ mintegy 80 országában. 2015-ig további 18 új kettős üzemmódú, köztük egy üzemanyagcellás típus piaci bevezetését ígéri.
A japán óriásvállalat úgy számítja, hogy ennek az ötmilliós hibridflottának a jóvoltából hozzávetőleg 34 millió tonnával kevesebb szén-dioxid került levegőbe: ennyivel kevesebb ugyanis az emissziójuk a velük azonos méretű, teljesítményű benzinesekhez képest. Ugyancsak becsült szám, hogy a Toyota hibridek mintegy 12 milliárd liter benzint takarítottak meg a hasonló méretű benzines gépkocsikhoz viszonyítva.
A jubileum alkalmából a Toyota illetékes alelnöke, Takeshi Uchiyamada arra is emlékeztetett, hogy cége 1997 decemberében dobta piacra az első tömeggyártású hibridmodellt a globális légszennyeződésre adott környezetvédelmi válaszként. A hibrid rendszerek fejlesztését a nulláról kellett kezdeni, és részletek nélkül sejtetni engedte, hogy a munkálatok kezdetben rendkívül nehéznek bizonyultak.
Ma már az autósok is egyre környezettudatosabbak, s a hibrid népszerűsége egyre nő, főként Észak-Amerikában. Az európai piacokon 2000-ben jelent meg az első generációs hibrid, 2013 márciusáig több mint 544 ezer ilyen kocsit értékesítettek. Az első százezer darab eladása hét évig tartott, de tavaly már egy esztendő elegendő volt ekkorra mennyiség forgalmazáshoz. A vén kontinensen a Toyota jelenleg hat full hibrid modellt kínál, s az alsó középkategóriás Auris modell legújabb, Hybrid Touring Tours típusjelű változata dicsekedhet kategóriájában a legjobb, 84 gramm/km CO2 kibocsátással.