Aki megteheti, még mindig vásárolhat magának a McLaren idén bemutatott új szupersportkocsijából, a P1-esből. A gyártó szerint 100 példány még mindig eladó, holott korábban úgy hírlett, hogy már a leleplezés előtt elkelt az összes…
Érdekes információk láttak napvilágot a McLaren idén bemutatott új szupersportkocsijával, a P1-essel kapcsolatban. Noha korábban úgy hírlett, hogy a 903 lóerős, 350 kilométer/órás csúcssebességre képes, a vezetői élményre kihegyezett modellből jóelőre elkelt szinte az összes példány, a brit gyártó egyik menedzsere a napokban az Autocar című lapnak elárulta: száz darabnak még nincs gazdája.
„Már elértük a céljainkat, s az ügyféllistánkon még mindig van 500 ígéretes érdeklődő” – mondta a meg nem nevezett szakember a szigetországi újság internetes kiadásának.
Mint ismeretes, a Ferrari és a Lamborghini babérjaira pályázó, a Forma-1-ből is jól ismert márka új portékája méregdrága: aki P1-essel akar furikázni, annak minimum 870 ezer fontot kell leszurkolnia a wokingi gyártónak. Ennek fényében nem csoda, hogy a széria még nem futott ki, az viszont mindenképpen érdekes tény, hogy a McLaren eredetileg 500 darab P1-est akart készíteni, de az autó genfi bemutatkozása után bejelentették: a vevőkör kérésére, az exkluzivitás megőrzése érdekében 375 darabban korlátozzák a példányszámot.
Érdekes adalék az is, hogy a napokban olyan pletykák láttak napvilágot, amely szerint a McLaren fővezérét, a Forma-1-es istálló korábbi főnökét, Ron Dennist két üzlettársa, a hozzá hasonlóan 25 százalékos tulajdonrésszel rendelkező Mansour Ojjeh, valamint a vállalat 50 százalékát birtokló Mumtalakat nevű befektetési társaság megpróbálja kiszorítani a cégtől, mert a közúti autós részleg – amelynek beindítását Dennis fundálta ki – túlságosan veszteséges. Dennis egyébként január óta már nem rendelkezik ügyvezetői jogkörrel, ami a találgatások szerint ennek folyománya, a hivatalos indoklás szerint viszont tervezett lépés és nincs szó belháborúról.
Annyi bizonyos, hogy a McLaren máris tervezi legújabb közúti modelljét: az MP4-12C, annak Spider változata, valamint a P1-es után állítólag a P13-as érkezhet, amellyel a Porschét kívánja célkeresztbe venni a brit vállalat.