Autó hvg.hu 2013. április. 26. 17:36

Hadat üzen a Porschénak a McLaren

Zajlik az élet a McLarennél: miközben a 2013-as évadot gyengén kezdő Forma-1-es istálló igyekszik magára találni, a cégcsoport közúti autós részlege már egy újabb, a Porschék ellen harcba szálló típus megalkotásán fáradozik, a nagyfőnök Ron Dennisről pedig olyan pletykák terjednek, hogy üzlettársai kifúrhatják a vállalatból…

Nem unatkoznak a McLarennél, s ezt nem csak a góllövő cipőjét a harmatos szezonkezdet után megtalálni igyekvő Forma-1-es istállóra kell érteni. A nagy-britanniai Wokingban székelő cégcsoport közúti autós részlegéről már korábban kiszivárgott, hogy miután az utóbbi két évben megrohamozták a sportkocsi-szegmens két olasz főszereplőjét, a Ferrarit és a Lamborghinit, most a Porschét veszik célba.

A vállalat berkein belül tevékenykedő informátorok már korábban megszellőztették, hogy a 2011-ben bemutatott MP4-12C, a tavaly prezentált MP4-12C Spider és az idei év elejére időzített P1-es után nem kell sokat várni a következő modellre, amely várhatóan a P13 nevet viseli majd. Paul MacKenzie, a közúti autós részleg programigazgatója egy holland internetes szaklapnak már néhány részletet is elárult, amelyekből arra lehet következtetni, hogy valóban a zuffehauseni márka lesz a brit gyártó következő célpontja.

Ilyen a P1, milyen lesz a P13?
McLaren

Mackenzie tájékoztatása szerint a P13-as projekt keretein belül készülő autó a költségek csökkenésének köszönhetően szénszálas karosszériát kap, s várhatóan ugyanaz a 3,8 literes, duplaturbós, V8-as erőforrás lesz a szíve, mint amelyik az MP4-12-C-t és a P1-est is repíti, a P13-asban viszont 500 lóerőre hangolják. A lap szerint már nem is titkolják, hogy a 911 Turbónak és a GT2-nek kívánnak konkurenciát teremteni az újdonsággal, amelyből várhatóan roadster változat is készül.

Miközben a közúti autós divízió a jövőt tervezi, a vállalat társtulajdonos-elnökéről, Ron Dennisről érdekes hírek érkeznek. A Forma-1-es istálló korábbi legendás vezéréről, a jelenkori cégcsoport alapjait megteremtő szakemberről a német sajtóban elterjedt, hogy az igazgatótanács megfosztotta ügyvezetői jogkörétől, mert az autós részleg túlságosan sok veszteséget termel.

Más források azt is tudni vélik, hogy a McLaren 25 százalékát birtokló Dennist üzlettársai, a szintén 25 százalékkal rendelkező Mansour Ojjeh, valamint az 50 százalékot jegyző közel-keleti társaság, a Mumtalakat egyaránt szeretné kiszorítani a vállalatból.

A McLaren közleményben pontosított és cáfolta a különféle teóriákat: a vállalat szerint Dennis már január óta nem rendelkezik ügyvezetői jogkörrel, de a cég szerint nem valamiféle belháborúról, hanem egy előre eltervezett lépésről van szó. Ezt maga Dennis is megerősítette a BBC-nek.

„A három évvel ezelőtt aláírt szerződésem értelmében az első három évben ügyvezető elnök voltam, de a saját kérésemre – jómagam vázoltam fel a szerződést és állapodtam meg a feltételekről – 2013 januárjától a tisztségem ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnökre változott. A különbség az, hogy így nem vagyok elszámoltatható a menedzsement lépéseiért” – mondta a szakember.

Hirdetés