Motorcsere dömping kezdődik az Opelnél
Három év alatt új lesz a motorportfóliójuk túlnyomó többsége.
Az Opel három új motorcsaládot és 13 új motort vezet be 2012 és 2016 között, megújítva motorportfóliójának 80 százalékát. A folyamat most kezdődött el, az új 1.6-os benzin- és dízelmotorokkal, illetve a következő generációs öt- és hatfokozatú sebességváltókkal.
Az egyik erőforrás a 1.6 SIDI Turbo benzinmotor teljesen új, szikragyújtású, közvetlen befecskendezéses (Spark Ignition Direct Injection – SIDI) négyhengeres benzinmotor kétféle változatban készül. Az Eco Turbo kivitel (125 kW/170 LE, 280 Nm) tervezésének középpontjában a kis fogyasztás, az alacsony fordulatszámon nagy nyomaték és a kimagasló rugalmasság állt. A Performance Turbo (147 kW/200 LE, 300 Nm) 125 lóerő/liter fajlagos teljesítménye a kategória legjobbja.
A dízelek közt az 1.6-os CDTI dízelmotor a Zafira Tourerrel mutatkozott be, hogy egész sor Opel modellben váltsa fel a jelenlegi 1.7-es, illetve kisebb teljesítményű 2.0 literes dízelmotort. A márka első alumíniumépítésű dízelmotorja 100 kW/136 LE és 320 Nm kifejtésére képes, 85 LE/liter fajlagos teljesítménye páratlanná teszi a kategóriában. Csekély fogyasztását és emisszióját már megmutatta a Zafira Tourerben, amely e téren is veri a vetélytársakat.
A több ponton átdolgozott belső szerkezet és váltómechanizmust kapnak a 130 Nm feletti forgatónyomatékú Opelek, az ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira és Insignia. A legfeljebb 235 Nm nyomatékú kis- és szubkompakt kocsik a vadonatúj hatfokozatú váltóművel készülnek.