Sokféle ötlet elhangzott mostanában, mi legyen a kocsiban, ha nekivágunk bármilyen utazásnak autóval. A legjobb lenne persze egyből egy 24 mm-es villáskulcsot is magunkkal vinni, hogy megbonthassuk az autópálya elválasztó korlátját, és vissza tudjunk fordulni, ha nagy a baj.
A katasztrófadédelem szóvivőjét kérdeztük az elmúlt napok tapasztalati alapján mi az a minimum mielőtt útnak indulunk. Petróczi Tímea elmondta: nulladik szabály, tájékozódjunk. Ha az ember a munkahelyére indul, akkor is hallgatja a közlekedési információkat, figyeljünk most különösen minden elérhető információra.
1, még ha nem is szokásunk, akkor is, ilyen helyzetben lehetőleg megfelelő mennyiségű üzemanyag legyen a kocsi tartályában.
2, egy takaró mindenképp legyen nálunk,
3, valamilyen ital – lehetőleg meleg, szintén legyen a kocsiban, illetve valamilyen étel, akár keksz, bármi,
4, jégkaparó és kislapát nagyon ajánlott,
5, ha valamilyen gyógyszer létfontosságú mindenképp figyeljünk rá oda.
Petróczi Tímea elmondta, hogy egy ilyen napon is 2-3-szor annyi beavatkozásra kell kivonulniuk, mint átlagosan így számítani kell várakozára bármilyen rendkívüli helyzetben akár.
A fenti, elvárható minimumon kívül, ha a következőket is bekészítjük sokkal biztonságban/kényelmesebben vészeljük át az ilyen helyzeteket: elemlámpa, sál, plusz zokni, WC-papír és egy éles bicska.
A kocsi fűtésével kapcsolatban attól felesleges tartani, egy alapjáraton üzemelő motor mellett, kifogy az üzemanyag pillanatokon belül. Egy teli tank esetében a normális 22-23 fokos hőmérséklet fenntartásához az 800 fordulat/perces motorfordulatszám, a felmelegedett motor hőjével fűti az utasteret így nem emelkedik meg a fogyasztás. Így tulajdonképpen az alapjárati fogyasztással számolhatunk álló helyzetünkben, ami óránként benzines kocsinál 0,8 liter/óra egy dízel esetében 0,6 liter/óra, vagyis egy 40 literes tele tankkal elég sokáig fűthetünk.