Már nem csak álcázottan vagy kémfotókon látható a McLaren új szupersportkocsija, a Genfben debütáló P1-es, hanem hivatalos felvételeken is. A wokingi gyártó új alkotása hemzseg a Forma-1-es technológiától, ráadásul annál is exkluzívabb lesz, mint amire számítani lehetett…
A P1-es a prototípus tavalyi, párizsi bemutatkozása óta tartja lázban az autóipart: a felvezetésben nagy volt a titkolózás, szinte misztikum övezte az autót, az utóbbi hetekben azonban már elkezdtek csepegni az információk és immáron az első hivatalos fotók is megérkeztek az F1-es istállójáról is híres brit gyártó új büszkeségéről, amely minimális mértékben változott a tanulmány-változathoz képest.
Nem meglepő módon a McLaren igyekezett minél inkább hasznosítani a Forma-1-es tapasztalatokat: az autó karosszériája és utascellája is ugyanolyan technológiával, ugyanolyan szénszálas anyagok felhasználásával készült, mint a versenypályákon száguldó versenygép, így a súlya mindössze 1400 kilogramm. Mint azt már korábban nyilvánosságra hozta a gyártó, az autó belső terét versenyautósra, vadászrepülőgépesre szabták.
A hajtóerőről az MP4-12C típusjelű modellben megismert, középre illesztett 3,8 literes, duplaturbós, V8-as egység gondoskodik, amelyet tovább erősítettek: az erőforrás 737 lóerős, amelyet egy elektromotor told meg, így az összteljesítmény 903 lóerő. Mint a gyári közlemény rámutat: a végsebesség az elektronikus leszabályzás miatt 350 kilométer/óra, míg álló helyzetből százra 3 másodperc, kétszázra 7 másodperc, háromszázra pedig 17 másodperc alatt gyorsul fel. A kommüniké rámutat: utóbbi adat több mint 5 másodperccel jobb, mint a legendás McLaren F1 utcai sportkocsi esetében.
Ahogyan azt a prototípus bemutatkozása óta mindig hangoztatták a McLarennél, a cél nem a legnagyobb tempó, hanem a legjobb, legélvezetesebb, akár a versenypályán is bevethető sportkocsi megalkotása volt. Ennek jegyében igyekeztek a Forma-1-es aerodinamikai tapasztalatokat is alkalmazni: az aero-csomag 600 kilogrammnyi leszorítóerőt generál, de beépítették a légellenállást csökkentő DRS-rendszert is, amely a kormányról vezérelhető és lehetővé teszi, hogy az egyenesekben akár negyedével is csökkenjen a leszorítóerő az autó hátsó részén.
Sportkocsiktól szokatlan módon van elektromos üzemmódja is az új McLarennek: 50 kilométer/órás sebességig akár az elektromotor is gondoskodhat a hajtásról, ami főleg városi forgalomban jöhet jól. Ilyen üzemmódban 20 kilométer lehet a P1-es hatótávolsága, ami a McLaren-közlemény szerint ’bőven elég ahhoz, hogy a tulajdonos elguruljon a város nulla emissziós zónájába vacsorázni, majd haza’.
Nagy kérdés, hogy kik lesznek azok, akik ezt megtehetik: az autó 866 ezer font, azaz 295 millió forint, ráadásul a szerencsések köre drasztikusan leszűkül. Bár a McLaren eredetileg 500 darabot akart gyártani a P1-esből, végül az exkluzivitás megőrzése jegyében úgy döntöttek, hogy csak 375 darabot készítenek. Valószínűleg nem a kereslet hiányát próbálják kozmetikázni ezzel, ugyanis nemrégiben úgy hírlett, hogy az eredetileg tervezett mennyiségnél jóval többet is el tudnának adni a különlegességből.