Van pár olyan autós extra, amelyek különböző tanulmányok formájában már ott várják, hogy mikor érett meg az idő, hogy a mérnökök álmaiból átkerüljenek a sorozatgyártásba. Mások már a csúcsmodellekben működnek és van köztük jó pár igen ígéretes ötlet.
1. Kivetítő - Smart
Nincs is valamirevaló amerikai tinifilm, ahol az amerikai fiatalok ne autósmozikba mennének randizni. Már nem kell sokat várni, és talán mindenkinek lehet saját autósmozija. A Smart Forstars elektromos tanulmányautója megmutatta, hogy nem is kell sok minden ehhez. Csak egy videoprojektorra van szükség a kocsi elejébe, és egy szuper hifi rendszer, és már itt is van a 21. század autósmozija. Bárhol félre lehet húzódni egy kis mozizásra, ahol van egy megfelelő sima fehér fal. A tanulmánykocsi teteje ráadásul konvex üvegből készült, így romantikus hangulatban a csillagok alatt is össze lehet bújni.
2. Éjjellátó – BMW
Már csak pár év és az autókba röntgenkamerát építenek, de addig is itt a BMW új fejlesztése, amely segítheti az éjszakai vezetést. A cég mérnökei ugyanis infravörös kamerát szereltek a 7-es sorozat első lökhárítói alá, így észleli azokat a hőt kibocsátó képeket, amely az autó előtt találhatóak. Ez azt jelenti, hogy tulajdonképpen éjjellátó kamerával szerelték fel az autókat, így a rendszer képes felismerni az emberhez hasonló objektumokat a kocsi előtt, és megjeleníteni a képernyőn, mint sárga alakokat, mielőtt a fényszóró megvilágítaná őket, így a sötétben is láthatóakká válnak.
3. Önműködő autók – Google
Hamarosan a tempomat már antikvitás lesz. Szakértők szerint az önműködő autók jelentősen lecsökkenthetik a balesetek számát, így jóval kevesebben halnak majd meg az utakon, és forgalmat is sokkal hatékonyabban lehet majd kihasználni. Ehhez persze még rengeteg tesztre van szükség, de a jövőkutatók arra számítanak, hogy 2040-re a jogosítványra már egyáltalán nem lesz szükség.
4. Interaktív ablak – General Motors
Mióta Bill Gates szoftvere technológiai alapvetéssé vált, az ablak a számítástechnika világában szinte egyet jelent az operációs rendszerrel. A General Motors „Windows of Opportunity” tanulmánya azonban az autó oldalsó ablakát használja interaktív felületként, így erre az alkalmazásra a ablak név sokkal inkább ráillik. A felületre írhatunk üzenetet más autók utasainak, vagy kiválaszthatjuk egy másik személy ablakát a világban, hogy megnézzük mi van rajta, vagy a miénket vetíthetjük rá az övére, esetleg egyszerűen használhatjuk mint vásznat és rajzolhatunk, festhetünk rá rajzolóprogram segítségével.
5. Automata reflektorkapcsoló – Mercedes Benz
A Mercedes igazán ésszerű fejlesztést hajtott a fényszórók vezérlése területén már egy ideje. Kamerákat szereltek az első szélvédő mögé, amely 40 millimásodpercenként küld jeleket az izzóknak, így a megvilágítást maximálisan képes szabályozni. A fény hatótávolságát így a rendszer a szembejövő forgalomnak megfelelően automatikusan változtatja, és azt is észleli, hogy a körülötte lévő járművek mennyire világítanak. A vezető tehát teljes mértékben a vezetésre tud koncentrálni, és nem kall kapcsolgatnia a reflektort, mert ezt az autó megteszi a sofőr helyett.