Ideális városi mindenest fabrikáltak a nőknek, bár hiányzik egy-két "elképesztően" fontos kellék: mint a piperetükör a vezetőoldali napellenzőből.
Egy ilyen helyzet esetén persze hamar a csomagtartó felé irányul a figyelem. Bár a kategóriában óriási 251 literes; inkább mély, mint széles magas rakodó nyílással, szóval nagyon okosnak kell lenni a kiaknázásához. A helyzeten a hátsó ülés lehajtásával 951 literig segíthetünk. (Bár azt is meg kell jegyezni, hogy a csomagok mennyisége nem arányos soha a távolban töltött idővel. Két napra a családnak valamilyen oknál fogva ugyanannyi csomag kell, mint egy hétre.)
Az utazási kényelemre, ha sikerült mindent és mindenkit bepasszírozni nem lesz panasz. Az ülések kagylóformáját, egybeöntve a fejtámasszal a spórolás a magyarázza, de még mindig jobb, mint ha valami nagyon olcsó műanyagszerű csökevény fejtámlát kapott volna.
A kormánymű nagyon könnyen jár még úgy is, hogy csak szervo-rásegítést kapott, a könnyű és rövid motortér miatt még álló helyzetben is pillekönnyen tekerhető, amit biztosan értékel majd a célközönség. Az útfogás egyébként még nagyobb tempónál is magabiztos, dimbes-dombos területen élményszerűen lehet dodzsemezni – főleg lefelé – a kis kocsival.
A fogyasztás viszont érdekesen alakult. Városban sehogyan sem akart a drágaság 5,8-5,6 alá menni sőt, ennél magasabb értékekkel riogatott, amitől már visszavesz a lendületből az ember. Az országúti 4,5-4,7 már szimpatikusabb benyomást kelt főleg annak fényében, hogy tényleg nem szerénykedve, a kocsi méretének megfelelő hierarchikus helyen hajtottunk.
A középkonzolon lévő „audió valamin” lehet tetten érni szembeszökően a túlzás nélkül mentalitást. És ez még túlzás nélkül is lehetne igényesebb. A rádió monokróm kijelzője elképesztően alap. Nagyjából a kazettás-magnót keressük a környéken. A középkonzol sikerült talán az egész kocsiban a leggyengébbre, minden rettenetesen egyszerűen fest.
Ezen egy dolog segíthet. Bár opciós tartozék és drága is - 100 ezer forint – mégis szinte kötelező megvenni a "Move&Fun" infotainment-egységet, amely kifejezetten a Skodához készült. Hatalmasat dob a kocsi komfortszintjén. A navigáció megjelenítése kifejezetten felsőkategóriás, gyönyörű 3D-s grafikákkal. Ugyan így a rádió, vagy a műszerfal néhány műszere is kitehető a képernyőjére.
A vezetőoldali napellenzőt lehajtva értheti a nőket a sokk. Nincs piperetükör. Aki ült már reggeli dugóban annak nem nehéz kiszúrni, hogy a piros lámpa nem csak szabály, de lehetőség is. A nők ilyenkor sminkelnek vagy igazítanak. Persze lehet a visszapillantóval is, de az sokkal macerásabb. Sokat lehetne fogni egy ilyen egyszerű kiegészítővel. Nem célozgatva, de gondoskodást tükröz, hogy tolatás közben a rádió lehalkítja magát ezzel is teret hagyva a figyelemnek.
ŠKODA Citigo Elegance 1.0 75LE 4-ajtós |
Motor: 999 ccm Sebességváltó: manuális, 5-fokozatú Teljesítmény: 55 kW / 75 LE Legnagyobb sebesség: 171 km/h Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 13,2 s Maximális nyomaték: 95 /3000-4300 ford. Hosszúság/szélesség/magasság: 3563/1645/1478 mm. Tengelytáv: 2420 mm. Üzemanyagtartály térfogata: 35 l. |
Igencsak vicces a jobboldali ablak működtetése is, amelynek konkrétan a jobboldali ajtón van a gombja. Mivel a kocsi belseje kartávolság szélességű könnyen át lehet nyúlni. Hogy miért nem tették inkább középre az ablakvezérlő gombokat? A kocsiba visziont fényes hangulatot költöztet az üvegtető, még októberben is szívesen nyitogatja majd, aki beválasztja az extrák közé 240 ezer forintért. Négy fokozatban állítható és gyorsan teszi a dolgát. A hátsó ablak viazont csak patenttel nyitható és valóban egy hátsóablak funkcióját nem kell túlértékelni – ez talán az ésszerű túlzás nélküliség.
Ez a spórolós filozófia egyébként a tesztelt modell esetében csak nagyon zárójelesen igaz. A szinte csúcsfelszereltségű mini autó árát – amelyből csak a tempomat hiányzott - hangosan kimondani sem meri az ember. Inkább egy kicsit marketingeli és az alapmodell szimpatikus 2,3 milliós árát súlykolja. Ugyanis ez a "Piroska" 3,6 milliós árcédulájával általános megdöbbenést kelt.
Meglátjuk 3 év múlva használtan, mennyiért megy majd.