A típus és hengerűrtartalom jelzés elhagyását ingyen vállalják, a multimédiás fejtámlán, a tolatóradaron, a nagyméretű alufelnin úgyis milliókat fognak a gyárak a céges prémiumvásárlókon.
Az autógyártók által kínált temérdek extrából a metálfényezés és a klímaberendezés a legnépszerűbbek hazánkban új cégautó beszerzésekor – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt. flotta- és gépjárműkezelő elemzéséből. A választást sokszor persze nem a racionális érvek vagy a költségek vezérlik. A közel kilencezer autót üzemeltető cég adatai alapján a vásárlók inkább metálfényt kérnek, mint egy biztonságot növelő kiegészítőt. Ugyanakkor a metálfény nem rossz választás, mert értéknövelő tényező marad.
A metálfény annak ellenére vezeti a legkedveltebb extrák listáját, hogy a vállalati arculatra matricázott cégautók esetében nem merül fel opcióként. A második legnépszerűbb kiegészítő, a klímaberendezés. Bár a legtöbb gépjármű esetében az alapár tartalmazza a manuálisan állítható légkondicionálót, ez az extra többszázezer forintba is kerülhet, ha valaki mindent tudó, négyzónás, állófűtéssel kombinált luxusberendezést szeretne autójában.
Az extrák népszerűségi rangsorán dobogós még a biztonsági szempontból kiemelkedően fontos telefon-kihangosító, mely szabványos bluetooth kapcsolattal csatlakozik a mobilkészülékekhez, így a gépkocsi élettartama alatt akár többször cserélt telefonmodellekhez is használható marad. A tempomat, az elektromos ablakemelők, a ködfényszóró és az MP3-CD-s rádió azok a kényelmi extrák, amelyeket az előzőek után a legtöbbször rendelnek a flottatulajdonosok.
Előkelő helyen szerepel még a népszerűségi listán a tolatóradar, a könnyűfém felni, valamint a teljes értékű pótkerék is. Érdekes módon a riasztóberendezés nem került be az éllovasok közé, valószínűleg azért, mert a biztosítók a gépjárműflottáknál ritkán honorálják beszerelését díjcsökkentéssel.
Számos kiegészítő, mint a metálfény, a könnyűfém felni, a klíma, nagyobb értékű autók esetében pedig a bőr belső és az automataváltó tartja az értékét, és könnyebben értékesíthetővé teszi a használt járműveket. Az utasok és a vezető kényelmét növelő egyéb extrák azonban sokszor jelentős befektetéssel járnak, és a vásárlók később nem hajlandóak ezeket a többletráfordításokat megfizetni a használt autó árában.
A prémium modellek esetében a gépkocsi alapértékén felül több millió forintot is el lehet költeni pár olyan plusz opció megrendelésével, mint a bőr belső, a beépített navigáció, a nagyméretű alumínium keréktárcsák, a high-end audio rendszer vagy az automataváltó. Ezeknél a drága autóknál az egyik leggyakrabban kért extra azonban a típus és hengerűrtartalom megjelölés nélküli karosszéria, ami nem kerül semmibe. A nulla forintos opció népszerűségének oka, hogy a kíváncsiskodók és a tolvajok előtt jól leplezi az autó valódi értékét.
Bár a bőr belső plusz költséget jelent, egyúttal növeli a jármű maradványértékét is. A nagyméretű alumínium felni és gumi viszont nem csak a gépjármű beszerzési árát emeli, hanem a havidíjba kalkulált abroncs költségét, vagyis a bérleti díjat is. Az olyan kényelmi extrák, mint a multimédiás fejtámla, nem biztosítanak magasabb maradványértéket a futamidő végén, viszont jelentősen növelik a beszerzési árat.